فعالیت پایگاه های اوقات فراغت در مساجد خوزستان

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان از آغاز فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد خوزستان خبر داد.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری گفت: فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت در یک هزار و ۲۰۰ کانون مسجد در سطح استان آغاز شد.

او می‌گوید: با توجه به آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خوزستانی، مساجد بهترین مکان برای ارایه برنامه‌های فرهنگی و هنری رده‌های مختلف سنی به ویژه نوجوانان هستند.

سمیری گفت: با توجه به شعار امسال مساجد، تعالی و نشاط از اولویت‌های برگزاری برنامه‌ها با هدف جذب نونهالان و نوجوانان است.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان توجه به اقشار کم درآمد و ارایه برنامه برای مناطق کم‌برخوردار را از دیگر اهداف برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون مساجد اعلام کرد.

این مقام مسئول گفت: با توجه به مصادف بودن آغاز به کار پایگاه‌های اوقات فراغت با دهه ولایت، کانون‌های مساجد در شهرستان‌ها متناسب با این دهه برنامه‌ریزی داشته‌اند و هم‌اکنون برنامه در محضر نهج البلاغه در پنج شهرستان با سخنرانی ائمه جمعه در حال برگزاری است.

سمیری برگزاری جشنواره مدهامتان، مسابقه کتابخوانی، جشنواره شعر فارسی و عربی الغدیر، برنامه میدان حوصه شهرستان شادگان و برپایی موکب‌های ولایت در کوت‌عبداله شهرستان کارون را از دیگر برنامه‌های شاخص کانون مساجد برشمرد.

به گفته او سال گذشته پنج اردو به مشهد مقدس و حدود ۵۰ اردو درون استانی تدارک دیده شد که امسال نیز این موضوع حتما اجرا می‌شود.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با اشاره به فعالیت گروه‌های سرود زیر مجموعه کانون مساجد گفت: در حال حاضر ۵۰ گروه سرود انقلابی و آیینی زیر نظر کانون مساجد فعال هستند که پس از شناسایی گروه‌های با استعداد به صدا و سیما معرفی می‌شوند.

این مقام مسئول گفت: برای تقویت بیشتر این کانون‌ها نیز بازدیدی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از کانون‌ها صورت گرفت که قرار شد از نظر تجهیزات حمایت شوند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.