زمینه تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه حکیم سبزواری فراهم شد

مدیر همکاری‌های بین‌المللی و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: قرار گرفتن نام این دانشگاه در فهرست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت تعلیم عراق، زمینه تحصیل دانشجویان آن کشور در دانشگاه حکیم سبزواری را فراهم کرد.

علی خوش‌سیما مدیر همکاری‌های بین‌المللی و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در سال‌های گذشته شرایط تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه حکیم سبزواری فراهم نبود، چون مدرک صادر شده از طرف دانشگاه حکیم، مورد تایید وزارت تعلیم عراق نبود.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای کشور عراق و نیز قرابت‌های فرهنگی و مذهبی موجود، رایزنی‌های لازم صورت گرفت که نام دانشگاه حکیم سبزواری نیز در شمار دانشگاه‌های مورد وثوق وزارت تعلیم عراق قرار گرفت و جذب دانشجو از این کشور امکانپذیر شد.

مدیر همکاری‌های بین‌المللی و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: با توجه به حضور دانشجویان غیر فارسی‌زبان در دانشگاه حکیم سبزواری، مرکز آموزش زبان فارسی در سال‌های اخیر در این دانشگاه راه اندازی شده است.

خوش سیما بیان کرد: برای ایجاد تحول و جذب بیشتر دانشجویان، به برخی اقدامات تحولی شامل ارائه خدمات اقامتی بهتر به دانشجویان بین الملل در طول تحصیل، انجام امور کنسولی در کوتاهترین زمان ممکن و تهیه زیرساخت‌های تبلیغاتی دانشگاه از جمله ایجاد سایت چندزبانه احساس می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.