اختصاص ۲۵۰ میلیارد ریال برای احیای بافت تاریخی و فرسوده شهرکرد

شهردار شهرکرد گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال برای احیای بافت تاریخی و فرسوده شهرکرد اختصاص پیدا کرد.

شهردار شهرکرد با اشاره به لزوم توجه به بافت‌های تاریخی اظهار داشت: در این راستا ۲۵۰ میلیارد ریال برای احیای بافت تاریخی و فرسوده شهرکرد اختصاص پیدا کرد که از این مبلغ اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات امسال است.

وی با اشاره به تلاش شهرداری شهرکرد برای تحقق اهداف "شهرکرد، شهر ملی نمد" گفت: مدیریت شهری در این راستا عزم راسخ دارد، اما اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری باید کمک کند.

واحدیان احیای مسیر گردشگری در بافت مرکزی شهر را از اقدامات مهم شهرداری شهرکرد اعلام و تاکید کرد: به‌همین منظور تعریف مبدأ و مقصد گردشگری تاریخی شهرکرد در دستور کار قرار گرفته است و هم‌اکنون از چهار مسیر در حال کار هستند.


بیشتر بخوانید


وی تقویت اتفاقات فرهنگی و هنری در شهرکرد را ضروری دانست و افزود: برای مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه چالشتر و حریم آن راهکار‌هایی به اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ارائه شده است تا آزادسازی زمین‌های این محدوده انجام شود.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: این شهرداری برای تحقق اهداف "شهرکرد، شهر ملی نمد" و اقدام برای تبدیل شهرکرد به "شهر جهانی نمد" از نظرها، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های علمی افراد دانشگاهی، فعالان فرهنگی و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) استقبال و بهره‌گیری می‌کند.

وی یادآور شد: برای نخستین بار ۱۰ میلیارد ریال از محل جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به شهرداری شهرکرد تخصیص داده و به حساب این شهرداری واریز شد.

واحدیان اظهار داشت: شهرداری شهرکرد یک فقره وام ۶۰ میلیارد ریالی برای احداث سوله بلوک‌زنی از محل اعتبارات مراکز دولتی دریافت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.