۱۳۶ هزار نوآموز در خراسان رضوی شناسنامه سلامت دریافت کردند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: ۱۳۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان پس از ارزیابی‌های لازم، شناسنامه سنجش سلامت را برای ثبت نام در مدارس دریافت کردند.

جواد روحانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: ازمجموع ۱۳۹ هزار نوآموزی که با ثبت نام در سامانه، نوبت سنجش دریافت کردند، تعداد ۱۳۶ هزار مراحل عمومی و تخصصی سنجش را به اتمام رساندند.

او افزود: بین پنج تا هفت درصد نوآموزانی که تحت پوشش ارزیابی سلامت قرار می‌گیرند به مرحله سنجش تخصصی برای بررسی تخصصی‌تر سلامتی و آمادگی تحصیلی معرفی می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴۸ هزار نوآموز در استان سنجش شوند و هم اکنون تعداد محدودتری پایگاه از مجموع ۱۴۷ پایگاه سنجش سلامت در استان همچنان فعالند و انتظار می‌رود تا پایان تیر ماه پوشش کامل در این بخش محقق شود.

روحانی بیان کرد: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت، ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است.

او تصریح کرد: به همراه داشتن کارت واکسیناسیون، شناسنامه نوآموز و والدین و پرداخت هزینه شرکت در سنجش در زمان نوبت اعلام شده برای حضور در پایگاه ضروری است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تاکید کرد: شرکت در طرح سنجش برای نوآموزان عشایر رایگان و برای نوآموزان مناطق محروم بنا به تشخیص کارشناس و سهمیه موجود، رایگان و یا نیم بها محاسبه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.