حوزه سلامت استان اردبیل نیازمند اعتبارات ویژه ملی است

استاندار اردبیل با اشاره به وجود کمبود در بخش تخت‌ها و تجهیزات بیمارستانی استان، بهبود و ارتقای این بخش را نیازمند اعتبارات ویژه ملی عنوان کرد.

سیدحامد عاملی در نشست با معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت با اشاره به وجود کمبود در بخش تخت‌ها و تجهیزات بیمارستانی استان، بهبود و ارتقای این بخش را نیازمند اعتبارات ویژه ملی عنوان کرد و گفت: از محل مولدسازی نسبت به تسهیل و تسریع اقدامات تلاش شده و هرگونه صدور مجوز و پیگیری از مرکز در این خصوص دارای اولویت است.

او اظهار کرد: تخصیص اعتبار برای تکمیل بیمارستان‌های در حال اجرای استان اردبیل از جمله بیمارستان نجف‌زاده ضروری است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این بیمارستان در حال ابنیه‌سازی بوده، گفت: با تکمیل بیمارستان نجف‌زاده ۵۴۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی افزوده می‌شود که لازم است کمک‌های مورد نیاز به این پروژه انجام شود.

عاملی با اشاره به محدودیت منابع استانی بیان کرد: با وجود این محدودیت‌ها، تمامی تلاش‌ها برای جذب منابع به بخش سلامت استان اردبیل انجام می‌شود تا مشکلات این حوزه در راستای تسهیل خدمت‌رسانی به مردم حل شود.

او تصریح کرد: بیمارستان‌های شهرستان‌های استان اردبیل به تجهیزات و دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی نیازمند هستند که تجهیز این بیمارستان‌ها برای سهولت دسترسی اهالی منطقه ضروری است.

استاندار اردبیل با اشاره به مساعدت در تأمین منابع برای اجرای پروژه‌های حوزه سلامت، گفت: در این راستا از محل مولدسازی نسبت به تسهیل و تسریع اقدامات تلاش شده و هرگونه صدور مجوز و پیگیری از مرکز در این خصوص دارای اولویت است.

تلاش برای تکمیل ابنیه بیمارستان نجف‌زاده و تأمین دستگاه‌های بیمارستانی شهرستان‌ها

حمید اسدی، معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با اشاره به امکان تأمین منابع برای تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت از محل مولدسازی، خواستار پیگیری استانی و تسریع در صدور مجوز‌ها شد.

او با اشاره به اختصاص برخی تجهیزات بیمارستانی به استان‌ها در صورت تأمین زیرساخت‌های استاندارد از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی، ادامه داد: لازم است در استان اردبیل هم نسبت به تأمین استاندارد‌های لازم برای استقرار تجهیزات اقدام شود.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: برای تکمیل ابنیه بیمارستان نجف‌زاده و تأمین دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستانی برای تعدادی از شهرستان‌های استان اردبیل تلاش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار