استاندار سمنان:

نامه‌ای مبنی بر بلامانع بودن فعالیت معدن بوکسیت تاش شاهرود صادر نشده است

هاشمی گفت: نامه‌ای از سوی استانداری سمنان مبنی بر بلامانع بودن فعالیت معدن بوکسیت تاش شاهرود صادر نشده و هر گونه خبرسازی در این زمینه نادرست است.

هاشمی، استاندار سمنان در جمع مردم روستای فرومد میامی اظهار کرد: استانداری سمنان در پاسخ به نامه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، دغدغه‌ها و انتظارات مردم شهرستان شاهرود را ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه استانداری‌ها مرجع صدور یا تمدید مجوز بهره‌برداری از معادن نیستند، ادامه داد: این مهم در چارچوب وظایف و مسئولیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف شده است.‌

پیش از این رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان خراسان شمالی در نشستی مدعی شده بود که استانداری سمنان طی نامه‌ای بهره‌برداری از معدن بوکسیت شاهرود را بلامانع اعلام کرده است. این در حالی است که مساله زیست محیطی درباره فعالیت این معدن در شرق استان سمنان همواره مساله‌ساز و مورد اعتراض مردم و مسئولان شهرستان بوده است.

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۱۴ رشته قنات در دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در روستای فرومد احیا شد، اظهار کرد: احیای این قنات‌ها در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم،‌ محقق شد.

هاشمی تصریح کرد: در مجموع اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان طی ۲ سال گذشته در حوزه جهاد کشاورزی از محل سفر رییس جمهور به استان سمنان در روستای فرومد هزینه شد.

استاندار سمنان در جمع مردم روستای فیروز آباد علیا با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه مردم روستاها فعالیت معادن است، گفت: معدنکاران به مسئولیت اجتماعی خود در راستای توسعه روستاها عمل کنند.

هاشمی ادامه داد: نگرانی مردم نسبت به فعالیت معادن یکی از دغدغه‌های مهم است که در این راستا هفته آینده نشست شورای معادن استان در شاهرود و با حضور مدیران این معادن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برطرف کردن مشکل آب روستاهای منطقه در دستور کار است، افزود: مردم باید با هماهنگی مسوولان روستا و شهرستان تعامل لازم جهت تقسیم منصفانه آب آشامیدنی را داشته باشند و مدیران آب استان نیز در این راستا تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.