یونسکو:

زمینه آموزش ۵۰۰ آموزگار زن افغانستانی با همکاری دانشگاه‌های ایران فراهم شد

یونسکو اعلام کرد که طی دو سال گذشته زمینه آموزش مهارت‌های تدریس با روش‌های نوین را برای ۵۰۰ آموزگار زن افغانستانی در ایران فراهم کرده است.

مرکز علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) می‌گوید که طی دو سال گذشته زمینه آموزش مهارت‌های تدریس با روش‌های نوین را برای ۵۰۰ آموزگار زن افغانستانی در ایران فراهم کرده است.

یونسکو در اعلامیه‌ای گفت ۵۰۰ آموزگار زن افغانستانی پناهنده در ایران، با همکاری دولت ژاپن، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و برخی از دانشگاه‌های کشور ایران با شیوه‌های مدرن تدریس آشنا شده‌اند.

به گفته این نهاد، برنامه تدریس این آموزگاران زن اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

این نهاد بین‌المللی افزود که حدود ۹ هزار دانش‌آموز افغانستانی که در شهرهای مختلف ایران پناهنده هستند، به‌گونه غیرمسقیم از این مهارت‌ها مستفید خواهند شد.

برخی از آموزگاران زن افغانستانی که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان و بسته شدن درب مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم، کشور را ترک کردند، راه‌اندازی چنین برنامه‌ها در زمینه آشنایی با روش‌های مدرن تدریس را مفید می‌دانند.

در همین حال یونسکو امروز در توئیتی گفته است که به‌دلیل محرومیت زنان و دختران افغانستانی از آموزش و تحصیل، رؤیاهای آنان از بین رفته و این اقدام طالبان غیر قابل‌ قبول است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۲
هیچ محدودیتی برای معلمان خانم در مدارس افغانستان نیست وانها هم درکشورشان می توانند خدمت کنند به بچه ها خصوصا دختران تا انجا که فعلا هست دوملیون دانش اموز افغانستان را بفرستید در وطن خودشان که شغل برای ده برابر اینها هم در افغانستان پیدا می شود شغل همه قشر ضعیف ایرانی را که مهاجرین گرفتند این ها را هم اگر می خواهید تحویلشان دهید.دیگر مردم ایران چه کنند .این کارهای افراط گرایی در مورد مردم افغانستان به صلاح کشور نیست نود درصد اینها بی هدف وبا اخبار کذب وبزرگنمایی در ایران هستند.هیچ مشکلی برای زندگی نمودن دروطن خودشان وشهرهایشان ندارند.
Canada
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۴ تير ۱۴۰۲
حق گرفتنی اگر مردم افغانستان نگران آموزش فرزندانشان هستند باید ازطالبان بگیرند مردم ایران چه گناهی کردن که باید هزینه زندگی وآموزش 12 میلیون افغانی رو بدن چرا اینا نمی فرستید کشورشان
آخرین اخبار