روسیه: حمایت از نازی‌های اوکراین لکه ننگی در تاریخ آمریکاست

سفیر روسیه در آمریکا گفت حمایت آشکار از نازی‌های اوکراینی یک لکه ننگی در تاریخ آمریکاست که به یاد همه خواهد ماند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به سفر نمایندگان گروه نظامی و افراطی آزوف (Azov) به آمریکا و دیدار‌هایی که در واشنگتن داشته اند، گفت حمایت از نازی‌های اوکراین لکه ننگ برای آمریکا است.

براساس گزارش تاس، او در ادامه گفت: هیچ دیدگاه متفاوتی در این باره وجود ندارد، وارثان هیتلر و (استپان) باندرا (از سران ملی گرای افراطی اوکراین در جنگ جهانی دوم) در کشوری که در شکست آلمان فاشیست مشارکت داشت مورد احترام قرار می‌گیرند.

آنتوتوف، این رویکرد واشنگتن را خیانت به یاد و خاطره آمریکایی‌هایی که در جریان جنگ جهانی دوم جانشان را از دست دادند دانست و تاکید کرد: حمایت عیان از نازی‌های اوکراین یک لکه ابدی در تاریخ آمریکا به جا می‌گذارد.

این دیپلمات روسی خاطرنشان کرد «تروریست‌های اوکراینی» که جنایت‌های بی‌شماری را علیه روس‌های ساکن در دونباس مرتکب شده اند، امروز در دانشگاه استنفورد آمریکا سخنرانی می‌کنند.

سفیر مسکو در آمریکا با طرح این پرسش که با این اقدام چه تصویری از جهان در افکار جوانان آمریکایی و دانشجویان خارجی این دانشگاه شکل خواهد گرفت، مخالفت تمام عیار با «ستایش نازیسم» را این یک وظیفه انسانی توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار