جذب ۲ هزار و ۱۶۱ همیار طبیعت در منطقه ساری

۲ هزار و ۱۶۱ همیار طبیعت در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری جذب شدند.

رضا دادخواه رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری گفت: ۲ هزار و ۱۶۱ همیار طبیعت در راستای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و ملی در حوزه استحفاظی اداره کل ساری در سه ماه نخست امسال جذب و ساماندهی شدند.

او افزود: از این ۲۱۶۱ نفر همیار طبیعت جذب شده ۱۹۱۰ نفر در قالب همیار طبیعت دانش آموزی، ۸۷ نفر در قالب همیار طبیعت محافظ و ۱۶۴ نفر بعنوان همیار طبیعت مروج ساماندهی شده اند.

دادخواه گفت:در سال گذشته این اداره کل موفق به جذب ۷۷۴ نفر همیار طبیعت شده بود و در امسال فقط در سه ماهه نخست ۲۱۶۱ نفر جذب داشته ایم، یعنی در سه ماهه نخست امسال ۱۴۰۲ نزدیک به سه برابر کل سال گذشته جذب و ساماندهی همیاران طبیعت انجام شد.

او افزود: ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه در منابع طبیعی، ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی، شورا‌های اسلامی، دهیاران، بسیجیان، طلاب و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت از جمله اهداف جذب همیار طبیعی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانمازندران ساری است.

دادخواه گفت: آموزش همیاران طبیعت با هدف تقویت سطح دانش و بهره گیری از توانمندی‌های آنان، بینش و مهارت در بین اقشار جامعه از طریق همیاران طبیعت از دیگر اهداف جذب همیار طبیعت در این اداره کل است.

او افزود: همیاران طبیعت در سه سطح همیار طبیعت مروج، همیار طبیعت مروج دانش آموزی و همیار طبیعت محافظ گروه‌بندی می‌شوند، مردم و دوستاران طبیعت می‌توانند از طریق سامانه hamyartabiat.frw.ir برای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی به عنوان همیار طبیعت ثبت نام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.