آیا خروج خون کثیف از بدن با حجامت، صحت دارد؟

اهدای خون در مقایسه با حجامت امر پسندیده‌تری است و با اهدای خون می‌توان به بیماران خاص کمک شایانی کرد.

حجامت برای کودکان زیر دو سال و افراد بالای ۶۰ سال توصیه نشده است؛ چرا که استقامت اعضا در کودکان کمتر بوده و حجم خون کم است.

در سالمندان، چون اغلب خونشان غلیظ و پوست و گوشت خشکی دارند و تنها با حجامت، خون رقیقشان خارج می‌شود، احتمال افزایش غلظت خون و خشکی بیشتر مزاج در این گروه سنی زیاد است.

عماد حاجی نژاد، پزشک عمومی گفت: به طور کلی ادعا‌های نادرستی در مورد حجامت وجود دارد. مانند این که خون کثیف یا لخته را از بدن خارج می‌کند که از لحاظ علمی کاملا اشتباه است؛ سیستم گردش خون در بدن انسان به طور یکسان عمل می کند. قلب خون بدون اکسیژن که مصطلح به خون کثیف است و از اعضای بدن به وسیله سیاهرگ‌ها به قلب برگشته از بطن راست به ریه‌ها می‌فرستد تا دوباره با اکسیژن غنی شود و به وسیله سیاهرگ‌های ششی دوباره از ریه به بطن چپ قلب باز گردد.

او بیان کرد: بطن چپ خون غنی از اکسیژن را به تمام اندام‌های بدن پمپ می کند و دوباره این چرخه تکرار می‌شود؛ بنابراین خونی که به وسیله حجامت از بدن خارج می‌شود، همان خونی است که از بطن چپ خارج شده و در گردش خون سیستمیک قرار دارد و چیزی به نام خون کثیف در چرخش خونی بدن وجود ندارد.

حجامت یا اهدای خون؟/ گزارش

این پزشک ادامه داد: علت این که بعد از حجامت کردن خونی که داخل ظرف جمع شده، سیاه می‌شود مربوط به شیوه انجام خون گیری است. موادی که در خون وجود دارند در تماس با هوای آزاد تغییر رنگ پیدا می‌کنند و تیره می‌شوند و این هیچ ارتباطی به این ادعا که خون کثیف باشد ندارد. لخته شدن خون امری طبیعی است و گردش لخته در بدن وجود ندارد.

او گفت: حجامت ممکن است در برخی مضراتی در پی داشته باشد که اهدای خون این مضرات را ندارد. به طور کلی با توجه به این که هم اهدای خون و هم حجامت به کاهش غلظت خون کمک کرده و یک هدف را دنبال می‌کنند، می‌توان گفت اهدای خون کار پسندیده‌ ای است؛ چرا که از خون اهدا شده هم برای بیماران نیازمند خون مانند تصادفی‌ها و بیماران خاص و انکولوژی و هم در جهت تولید فرآورده‌های خونی برای بیماران خاص مثل هموفیلی می‌توان استفاده کرد که کمک شایانی به این بیماران است.

حجامت یا اهدای خون؟/ گزارش

او افزود: اهدای خون با هدف ذخیره کردن خون برای افرادی که به خون نیاز دارند و عملی است که برای جامعه مفید واقع می شود. با این کار، می‌توان افرادی را از مرگ نجات داد؛ اما خونی که در اثر حجامت از فرد خارج می‌شود، حاوی اخلاط بسیار آلوده می‌باشد که عملا، برای هیچ کاری مفید نیست.

وی ادامه داد: همچنین باید در نظر داشت میزان خونی که در حجامت از دست می‌رود حدود ۸۰ سی سی است؛ در حالی است که در اهدای خون حدود ۵۰۰ سی سی خون اهدا می‌شود.

برچسب ها: اهدای خون ، حجامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
موسی
۱۱:۳۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
سلام من یک بار در هلال احمر خون دادم شاید تاثیر مثبتی در عالم دیگر داشته اما در بدنم هیچ تاثیری ندیدم جز ضعفی بدن.بعد از چندین سال با پیشنهاد یکی از همکارانم حجامت انجام دادم خوشبختانه جوشهای کمر و پشت شانه هایم رفع شد و درحین انجام حجامت حس اینو داشتم که از درون سینه ام چیز سنگینی داره از طریق بادکش بیرون میره و چشمهایم بطور عجیبی دنیایم را روشن‌تر میبینه و من از همان سری اول هر ساله در تغییر فصل حجامت انجام میدم و نتیجه خوبی را دیدم و حس خوبی هم برایم ایجاد میکنه و خوابی راحت دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
کاملا درست است خون تمام بدن بطوریکسان می‌چرخه وباهم فرقی نداره
Japan
عبدالحمید دریانورد
۰۸:۲۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
? خوبه آخر کار گفته خون حجامت حاوی اخلاط بسیار آلوده می‌باشد که عملا، برای هیچ کاری مفید نیست.
یعنی خوب کثیف خارج می شه وبه نفع شخص حجامت کننده هست
و خون دادن برا شخصی که پرخونی داره خوبه
این دکتر فازش چی هست
Canada
محمد رزمجو
۰۰:۰۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
درود یه دستگاه حجامت می خواهم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۲۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
با سلام

عزیزان خونی که با اهدا از بدن خارج میشه خونی هست که در رگ ها جاریست ولی خون حجامت از جراحت پوست و زیر پوست خارج میشه و اصلا ربطی به هم ندارن چرا بیخودی بحث میکنید .
اینم بگم که به دکترا اکیدا تاکید کردن که اهدای خون رو تبلیغ و ترویج دهند مگرنه خود متخصیین و دکترا هم به درمان با حجامت اعتقاد دارن و منکرش نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۳ تير ۱۴۰۲
خون کثیف محل ورود اجنه هاست اجنه در قران اشاره شده جن وانس و...
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۵۹ ۲۳ تير ۱۴۰۲
این پزشکها خیلی ها رو با واکسن کرونا کشتند و به خودشون اب مقطر زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۴ تير ۱۴۰۲
نادان یه درده نفهمی هزار درد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۳ تير ۱۴۰۲
در پزشکی نوین و سنتی و اسلامی هیچ فرقی با هم ندارن در سلامتی انسان ها ، اصلا قرار دادن این دو طب در مقابل هم کاری غلط است.
در هر دو طب نوع تجویز فرق دارد ، نو ع دارو فرق دارد ولی رسیدن به سلامتی مهم است ، گاهی از طریق طب نوین و گاهی طب سنتی یا اسلامی .
پس دعوا ندارد ، کسانی که علم این ها را دارن باید بر علم خود برای سلامتی دیگران کوشا باشن، نه اثبات علم خود بر علم دیگری.
نکته آخر اینکه تمام دستورات پزشکی چه نوین و چه سنتی یا اسلامی تکیه بر دانش و تحقیق است که صد البته طب سنتی و اسلامی شروع بوده و علم نوین هم بروز بوده که هر دو می‌توانند در سلامتی انسان ها نقش مفید داشته باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۷ ۲۳ تير ۱۴۰۲
بخاطر حرارتی که در تنم احیاس می کردم بنده خودم فقط یک بار در عمرم حجامت پشت گوش انجام دادم و به محض اینکه چند قطره خون از پشت گوشم ریخت درجا احساس خنکی در قفسه سینه کردم اما انتقال خون نیم کیلو از من خون میگیره ولی تفاوتی قبل و بعد از آن حس نمی کنم پس به نظر من یک فرقی حتما وجود دارد شاید علم امروزی سردرنمی آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
مکشی که در حجامت وجود داره باعث کشیده شدن مواد سمی و با وزن مولکولی بالا به سمت پوست و خروج از بدن میشه
بسیاری از مقالات و شبیه سازی ها اینو ثابت میکنه
این حالت تو خونگیری وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
با نظر دکتر میشه موافقت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بعضی از این پزشک ها عوارض زیاد و مرگ و میر ناشی از داروهای شیمیایی و روش های خودشون رو طبیعی اعلام میکنن اما وای به روزی که بشنون یکی با طب سنتی یه عطسه کرده !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اگر حرف ایشان درست است چرا برای اهدا خون بعد از عمل جراحی تا سه ماه مس توانی اهدا داشته باشید ولی در حجامت تا یک سال از اهدا محروم هستید.
توجه داشته باشید که عمل جراحی زخم های عمقی داشته ولی حجامت فقط خراش های سطحی !
پس یک جای کار غلط است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
متاسفانه به حرف پزشک های این دوره هیچ اعتمادی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
حجامت جای خودشوداره اهدای خون هم جای خودشو.هیچ دلیلی نداره با یکی،اون یکی کوبیده بشه بهتره دراین جور موارددوتامتخصص ازهردو طب سنتی و نوین بیارین تااظهارنظرکنن
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۴:۲۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اساسا از لحاظ علمی این قیاس مع الفارق است و اگر قرار به مقایسه باشد باید اهدای خون با عمل فصد در طب سنتی مقایسه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۴ تير ۱۴۰۲
دقیقا آفرین،تمام،فصد بهداشتیه، حجامت غیر بهداشتی و دکان بازار یه عده آدم که از ساده لوحی مردم سواستفاده میکنن و یه پولی به جیب میزنن،،خیلی ساده و مشخص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
حجامت میرم اهدای خون هم میرن هر کدام سالی دوبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اما خونی که در اثر حجامت از فرد خارج می‌شود، حاوی اخلاط بسیار آلوده می‌باشد که عملا، برای هیچ کاری مفید نیست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بعضی افراد مشکل کم خونی دارند، ولی بهتر است که حجامت را داشته باشند و یک دوره قرص آهن ویا ترکیب آن با اسید فولیک را مصرف نمایند.
به هرجهت اهدای خون اهدای زندگی است وایثار حساب می شود،
ولی از نظر درمانی جای حجامت را برای شخص خون دهنده نمی گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
به هیچ عنوان حجامت و اهدا خون ربطی به هم ندارن.و حجامت بیشتر جنبه درمان دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
عقلای ما در گذشته های دور و نزدیک حجامت می کرده اند. قبل از این که امکانات خون دادن از رگ اصلی بدن برای انسان فراهم شده باشد حجامت بوده است. کار حجامت چیز دیگریست و کار خون دادن چیز دیگری. بله همه چیز باید بهداشتی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
تاچند سال پیش طب جدید کل طب سنتی را زیر سوال میبردالان فهمیدید درمانهای طب سنتی در خیلی از بیماربها موثره شایدچند سال دیگه علم بفهمه حجامت هم مفیده،نمیشه مردم هردو را انجام بدن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۳ تير ۱۴۰۲
همین الان هم زیر سواله اگه جواب میداد که چه نیازی به طب نوین بود اصلا مردم همینطوری میمردن تا طب نوین نجاتشون داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
سلام. بنده چند سال پیش رفتم سازمان انتقال خون در شهر تهران خون اهدا کنم اما متاسفانه بدلیلی نامعلوم، گفتن فعلا خون بدهم در صورتی که بنده سالهای قبل دائما اهدا می کردم.
بعد آن سال به بعداز بنده خون دریافت نمی شود، و حتی به سازمان انتقال خون مرکز (تهران) رفتم جوابی به ندادن باید بگویم، متاسفانه و من را سردواندن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
با سلام، در مورد صحت و سقم روایات، باید از فقیه اعلم، سوال نمود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
این اقای مخالف بیاد توضیح بده : چرا در کشور اسراییل و کشور المان و کشور امریکا حجامت براشون مکان ویژه ای تعریف کردن و توصیه پزشکان اونجا هم هست !!!
همین چند وقت پیش یه ورزشکار امریکایی تو اینستاگرامش به همه توصیه کرد حجامت برن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
آقاجان دعوا نکنید هم حجامت انجام بدید هم خون اهدا کنید
هر دو خوبه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۱۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
سلام نوشته اهدای خون هیچ ضرری ندارد ! اگر ندارد چرا کنارش کیک و ابمیوه میدید که طرف غش نکنه با این حال بعضی ها باز هم غش میکنن چه مرد چه زن
مورد بعدی کسی که اوره خون یا قند خون یا چربی خون داره اگر ازمایش خون بده حالا نه اون روز چند روز بعد در مقایسه با اهدای خون میبینه که چقدر سلامتیش بهتر شده
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۱:۰۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
چند اندام در بدن هست که خون رو تمیز میکنن
یکی کبد که توکسین های خون رو پاکسازی میکنه و هموستاز میکنه
یکی طهال یا اسپلین که یلول های خونی رو پاکسازی میکنه یکی هم کلیه است که توکسین ها رو دفع میکنه، . در حقیقت خود خدا فکر پاکسازی خون رو کرده و لازم نیست خودتون به این چیزا فکر کنین.

تحقیقات زیادی هم انجام سده و متوجه شدن خون حجامت و خون اهدا خون هیچ فرقی ایجاد نمیکنه. مقالاتش هم موجوده، حتی در ایران هم اینکار صورت گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
پسر خوب حرف شما درست ولی وقتی طرف همه عروق لنفیش گرفته شده و قادر به پاکسازی نیست حجامت براش مثل یک راه انداز یا فعالیاز یا به قول شما آنزیم هست که میتونه تخصصی فقط روی همون قسمت فعالیت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۱:۰۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
یکی اگه عروق لنفیش گرفته باشه ادم میمیره
حرف غیر علمی نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
مدت ها رانیتیدین رو به خورد مردم دادن ، افرادی مثل تو هم گفتن تاییدیه داره ، مقاله موجوده و .... تا اینکه چند سال پیش اعلام شد نیتروزامین موجود در رانیتیدین سرطان زاست و ممنوع اعلام شد .
خونی که در زمان خون دادن از شخص میگیرن از سرخرگه و خون تمیزه اما حجامت صرفا از سرخرگ انجام نمیشه، و هدف خون آلودست که از بدن خارج بشه، اینم نمیدونی؟!
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۳۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بسیاری از دکترها با حجامت مخالفند و خودشون در مورد حجامت حرفهای ضد و نقیض زیاد میزنند . در صورتی که بارها و بارها خود من حجامت کردم و اثرات مثبتش رو دیدم . که بهترینش رگ سیاتیکه که اگر کثیف شد فقط با حجامت خوب میشه نه با اهدا خون و فیزیوتراپی . یا اگر میگرن داشته باشی دکتر میگه بیا پیشم تا کلی پول بگیره ولی با حجامت خیلی بهتر میشه . البته اهدا خون کار بسیار مفیدیه که اون هم قابل توجه هستش و بایدحتما انجام بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
نه فقط پزشکی صنعتی و مدرن خوبه که برای یه مریضی ساده مریض را ماه ها به مطب می کشونه با کلی هزینه دارو و درمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
چرا یک پزشک متخصص را با یک پزشک کهداعتقاد به حجامت دارد روبرو نمی کنید این پزشک محترم نظر خودشان را توضیح دادند بهتر نیست نظر یک پزشک معتقد به حجامت را هم بپرسید یا اصلا یک مناظره بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
در آخر خبر به اخلاط آلوده بودن خون ناشی از حجامت اعتراف کردید . یعنی آلودگی خون دفع میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۴ تير ۱۴۰۲
خوب توضیحات و بخون،یکم به مغزت فشار بیار،برو تو هوای آزاد تفکر کن،یه لیوان آب بخور شاید برای اولین بار متوجه شی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۲ تير ۱۴۰۲
من غلظت خون دارم رفتم خون بدم گفتن نمیگیریم منم رفتم فصد خون انجام دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
حجامت سفارش نبی اکرم و اهل بیت است . شاید شرایط و مقدمات خاصی برای حجامت کردن باشد اما نمیتوانید کلا" آن را نفی کنید . طبق گفته ی این پزشک کل طب اسلامی مشکل دارد و به درد نخور فقط طب کلاسیک با کلی عوارض وهزینه و مرگ ومیر خوب است . کمی هم فکر سلامت جامعه باشید .
Iran (Islamic Republic of)
علی بشارت
۱۰:۱۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
سلام
این درست که حجامت سفارش پیامبر و ائمه اطهار است
اما باید توجه کرد که در آن زمان چیزی به نام اهدای خون وجود نداشته و حجامت انجام می شد
در کل من هروقت خون اهدا می کنم حال عمومی بهتری دارم و احساس سبکی می کنم
خداوند به همه سلامتی بده ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
سفارش نبی اکرم (ص) بوده درست ولی اون زمان دستگاه خونگیری نبوده که خون بگیرین و اونو تو شرایط خاص نگه دارن جهت افراد نیازمندو، احتمالا اگه تجهیزات امروزی زمان پیامبر بود احتمالا اونهم با اهداء خون و خونگیری موافق بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اون زمان که پیامبران وامامان معصوم علیه السلام حجامت را برای سلامتی مفید میدانستند چیزی به اسم سرنگ وکیسه خون خون گیری نبوده اون زمان هم مردم سفرمیخواستندبروند سوار شتر اسب وقاطر میشند نه الان که سوار خودرو های شاسی بلند و یا هواپیما وقطار کشتی مسافرت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۴۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اگه فقط کمی سواد داشتید و اهل تحقیق بودید، می‌فهمیدین که اون زمان هم، خونگیری و فصد وجود داشته.
بعد از ۱۴۰۰ سال تازه توی این کرونا، یادتون دادن چیجوری دستاتونو بشورین و بهداشتتون رو رعایت کنین.
ولی مسلمونا از ۱۰۰۰ سال پیش این‌ها رو بلد بودن و الان به شما عقب‌افتاده‌ها می‌خندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اولا ما چیزی بنام طب اسلامی نداریم چون بنای اسلام ورود به این مقوله ها نیست وگرنه باید شیمی اسلامی ریاضی اسلامی و..داشنه باشیم
دوما اسلام از خودش بعضی دستورات داشته که مختص خودش می باشد و به اصطلاح تاسیسی است
ولی بعضی از آنها تاییدی است مثل همین حجامت که قبل از اسلام وجود داشته و چون امر پسندیده ای بوده است بر آن صحه گذاشته
سوما سیستم گردش خون در انسان یکپارچه است بنابراین نمی توان گفت در بدن خون کثیف وجود دارد و با حجامت دفع می شود اگر قرار است با حجامت دفع شود پس با خون دادن هم همین نتیجه به دست می آید
چهارما خودن دادن و حیات بخیشدن به جان یک بیمار با اهدا خون امر ارزشمندی است که نباید فراموش کنیم
ان‌شاا..هیچوقت کارتان به دوا و دکتر پیدا نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
حجامت کار عبثی است که انقدر تبلیغ کردید، مردم به سمتش رفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اهدای خون با حجامت فرقی نداره؟
بدون توضیحات و وجود یک پزشک علوم طبی این سخن یاوه گویی است
Iran (Islamic Republic of)
ایران وطنم
۰۹:۱۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
سلام.هر چقدر به طرفداران حجامت میگی تو مغزشون فرو نمیره که اهدای خون به مراتب مفیدتر از حجامت هست.اگر علم هم ثابت بکنه،باز قبول نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
قاعدتاً اونها هم با همین ادبیات راجع به شما صحبت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
پس حجامت از قسمتهای مختلف بدن چه معنایی دارد.؟ اگه تو مخ تو رفته بگو ببینم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
تو مغز تو فرو میره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
عزیزم وقتی خون اهدا میکنی خون تمیز و خوبی که در رگ اصلی در جریان هست رو اهدا میکنی.اما در حجامت خونی که راکد بوده و کثیف وهست رو از بدن خارج میکنی.من حودم در اثر یک آمپول عضلانی که تو بیمارستان آموزشی بهم تزریق شد.عصب پام دچار مشکل شد.۲سال انواع فیزیوتراپی رو انجام دادم.تو شهرهای مختلف برای ورمان رفتم فایده نکرد.تا اینکه بهم مشورت طب ایرانی اسلامی دادن.بعدش حجامت دو طرفه سیاتیک برام انجام دادن.معجزه وار.۲۴ ساعت بعد حجامت مشکل برطرف شد الان از اون سال سالی ۳بار حجامت عام.دیسک و سیاتیک میکنم.و دیگه پزشک طب نوین نرفتم.خداروشکر.حتی تو کرونا هم واکسن نزدم و همین حجامت عام انجام میدادم.هم خودم هم خانواده ام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
خودت داری میگی علم هم ثابت نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
سلام.حتی چند دانشمند هم بیاند ثابت کنند که کردند اهدای خون به مراتب صدبرابر بهتر از حجامت هست باز برخی‌ها قبول نمی کنند چون نون و پول کلانی از حجامت به جیب می زنند،در زمان پیامبر اکرم صلی چیزی به نام اهدا خون وجود نداشت و بخاطر این توصیه به حجامت شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بلاخره نفهمیدیم کدوم بهتره حجامت با خون دهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
هردو. دلیل مشترک نجات جان انسان است . یکی خود و یکی دیگری
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۲
باید خون اهدا کنیم....ولی چرا بیمارستان ها خون را به بیمار می فروشند؟..........
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۰:۵۸ ۲۲ تير ۱۴۰۲
هر واحد خون پک سل حدود یازده هزار تومن حساب میشه واسه بیمار
به این میگین فروش؟ این یازده هزار تومن کجا میتونه جبران کننده ی سیترات و جداسازی و نقل و انتقال و زنجیره سرما و پول کارکنان سازمان انتقال خون باشه؟ اون یازده هزار تومن رو هم واسه خالی نبودن عریضه میذارن واسه بیمار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
من اشتباهی مثبت زدم .من بیمارستان کار می کنم مطلب شما به هیچوجه درست نیست .چرا مطلب نادرست پخش می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
خون در بیمارستانها رایگانه.
Iran (Islamic Republic of)
Momayezim
۱۱:۳۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
چون خون رو فرآوری می‌کنند و سالم نگهداری می‌کنند تا به دست بیمار برسه که خودش هزینه‌بر هست و گران تمام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۲ تير ۱۴۰۲
چون جداسازی خون هزینه داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بیمارستان تندیس تهران واحد خون رو دیروز 5 میلیون تومن به بیمار زد.........مدارکشم موجوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۲ تير ۱۴۰۲
کاری به بحث علمی حجامت ندارم اما با دیپلم تجربی میتونم بگم که وقتی حجامت انجام میشه فقط رگهای خونی مورد هدف نیست بلکه بیشتر مایع بین بافتی و رگهای لنفی مورد توجه هستن که بیشترین تجمع مواد زاید و عوامل بیماری زا در این بخشها حضور دارن افرادی که صورتشون جوشهای چرکی زیاد داره وقتی یه حجامت ساده انجام میدن این جوشها به شدت کاهش پیدا میکنه اما اگه 10 لیتر خون هم بدی این اثر رو نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
دکتر شیرازی
۱۱:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
تفاوت علم با شبه علم در این هست که شبه علم ها متکی بر تجارب شخصی افرادن اما علم ها هر کسی به روش اون دسترسی داره و میتونه همون نتیجه رو بگیره،شما که کاری به بحث علمیش ندارید از مایع میان بافتی و رگ های لنفی صحبت نفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
دکتر شیرازی انصافا جوابی برای کامنت منطقی ایشون نداشتی و رو به حرفای بی اهمیت آوردی
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۱۰:۰۲ ۲۳ تير ۱۴۰۲
آقای دکتر شیرازی دلیل قانع کننده بیار چرا وقتی یه حجامت کوچیک میکنیم جوشها و لکهای صورت و بدن کم میشه اما وقتی 4 تا کیسه خون میدیم چنین چیزی رخ نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۲ تير ۱۴۰۲
او افزود: اهدای خون با هدف ذخیره کردن خون برای افرادی که به خون نیاز دارند و عملی است که برای جامعه مفید واقع می شود. با این کار، می‌توان افرادی را از مرگ نجات داد؛ اما خونی که در اثر حجامت از فرد خارج می‌شود، حاوی اخلاط بسیار آلوده می‌باشد که عملا، برای هیچ کاری مفید نیست.
الان خودت گفتی که حاوی اخلاط بسیار الوده است که عملا برای هیچ کاری مفید نیست ، پس فهمیدی که ما برای چی حجامت میکنیم که همین اخلاط بی ارزش رو از بدن بیرون بکشیم
شما خون تمیزت رو به وسیله اهدا خون از بین ببر ، ما هم خون حاوی اخلاط بسیار الوده رو میریزیم بیرون
موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
منظور ایشان روش کاملا غیر بهداشتی هست که در فرایند حجامت بکار برده می شود در حقیقت تمام میکروب‌ها موجود بر روی پوست و هوا و تمام وسایل بکار برده شده است که با خون حجامت تماس پیدا می کند. پس خون بدست آمده قابل استفاده نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
اصلا خونی که در مجاورت هوا قرار می گیرد لخته می شود و قابل استفاده مجدد نیست
Iran (Islamic Republic of)
دکتر شیرازی
۱۱:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۲
بنازم به استدلال و استنتاجت،منظور طرف اینه که در اهدای خون چون با روش های درست انجام میشه اون خونی که اهدا می کنی باعث نجات یکی میشه ولی در حجامت چون خون با روش های غلط خارج میشه عملا به درد نمی خوره .دلیلش هم فعال شدن فاکتور های انعقادی در روش حجامت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۲ تير ۱۴۰۲
سلام . گفت که خون در اثر برخورد با هوا لخته می شود و لخته شدن هم شاید یک نوع خلط باشد که قابل استفاده نیست. مومن قضاوت نمیکنه. مومن زیرک است طوری عمل کن که نیاز به حجامت پیدا نکنی(راهش وجود دارد اگر اهلش باشی) و دست نیاز کسی را هم تا حد امکان رد نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۴ تير ۱۴۰۲
چی میگی!؟
میگه خونی که در اثر حجامت خارج میشه آلوده میشه و نمیشه دوباره اونرو به کسی تزریق کرد
آخرین اخبار