عربستان: کاهش عرضه داوطلبانه نفت نشان دهنده عمق همکاری ریاض و مسکو است

وزیر انرژی عربستان توافق داوطلبانه برای کاهش عرضه نفت برای تنظیم بازار را نشان دهنده روابط خوب میان ریاض و مسکو دانست.

گرچه کشور‌های غربی با اعمال تحریم‌های گسترده به دنبال منزوی ساختن روسیه به دلیل جنگ اوکراین بوده اند، اما مسکو به دلیل مراودات گسترده‌ای که با کشور‌های مختلف جهان به ویژه کشور‌های در حال توسعه موسوم به کشور‌های جنوب دارد، همچنان در حال ایفای نقش بین المللی خود در سیاست جهانی است. روابط با سازمان کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) یکی از این موارد است. 

به گزارش تله تریدر، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اقدام اخیر مسکو و ریاض برای اعلام کاهش عرضه نفت خام به بازار جهانی نشان دهنده روابط قوی میان دو کشور و تلاش‌های مبتنی بر همکاری میان طرفین به منظور حمایت از بازار است. 

وزیر انرژی عربستان در سمینار اوپک در وین، پایتخت اتریش گفت: آنچه ما به کمک همکاری با روسیه انجام دادیم تا حدودی برای کاهش بدبینی کسانی بود که به روابط میان ریاض و مسکو به چشم تردید می‌نگریستند. 

او خاطرنشان کرد: روسیه به صورت داوطلبانه و نه از روی اجبار، تصمیم گرفته است که از ماه اوت سال جاری میلادی روزانه ۵۰۰ هزار بشکه عرضه نفت خود به بازار را کاهش دهد. 

روسیه به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت خام جهان روابط نزدیکی با اوپک دارد و طی سالیان اخیر با همکاری با عربستان بار‌ها اقدام به کاهش عرضه نفت خام به منظور کنترل بازار کرده است. 

گرچه مسکو و ریاض به عنوان بزرگترین عرضه کنندگان نفت خام در کارتل نفتی اوپک پلاس با کاهش عرضه به بازار موافقت کرده اند، اما برخی کشور‌های عضو این کارتل با این تصمیم مخالفند. 

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ابوظبی تصمیمی برای ملحق شدن به تصمیم جدید اوپک پلاس به منظور کاهش عرضه داوطلبانه نفت به بازار اتخاذ نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار