تردد هفت هزار و ۷۷۳ مسافر از گمرک مرزی بیله‌سوار

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار مغان گفت: در خردادماه امسال هفت هزار و ۷۷۳ مسافر از طریق این گمرک مرزی تردد کردند.

لطف‌الله بابایی گفت: در این مدت تعداد مسافران ورودی از این گمرک مرزی چهار هزار و ۹۹ نفر و تعداد مسافران خروجی نیز سه هزار و ۶۷۴ نفر بود.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار مغان تعداد مسافران ورودی ایرانی را ۳۰۴ نفر ، تعداد خروجی ایرانی را هفت نفر ، تعداد ورودی خارجی را سه هزار و ۸۹۵ نفر و تعداد خروجی خارجی را سه هزار و ۶۶۷ نفر ذکر کرد.

به گفته او، در خردادماه امسال حدود ۶۱۳ مورد اظهارنامه صادراتی در گمرک بیله‌سوار صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد افزایش داشت ، از لحاظ وزن کالا حدود ۱۵ هزار و ۷۹۷ تن کالا از گمرک مرزی بیله‌سوار صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.

بابایی گفت: در این مدت ارزش کالاهای صادراتی هفت میلیون و ۶۵۱ هزار دلار است که نسبت به خردادماه پارسال که چهار میلیون و ۴۳۵ هزار دلار بود ۷۲ درصد افزایش یافته است.

او می گوید: امسال صدور اظهارنامه‌های واردات کاهش یافته و تنها ۲ فقره اظهارنامه ثبت شده که نسبت به خردادماه پارسال ۳۳ درصد کاهش دارد.

بابایی وزن کالاهای وارداتی را ۲۴۶ هزار و ۶۵۲ کیلوگرم ذکر کرد که ۲۱۶ درصد افزایش دارد و گفت: ارزش دلاری کالاهای وارداتی ۶۵۴ هزار و ۸۳۰ دلار است که ۱۳۵ درصد افزایش دارد.

به گفته او، در حوزه عبور داخلی مبداء ۴۷ مورد اظهارنامه داریم که ۸۱ درصد افزایش دارد ، این شاخص در خردادماه پارسال ۲۶ مورد بود.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار همچنین گفت: از لحاظ وزنی هم حدود یک میلیون و ۹۹۰ هزار و ۲۱۰ کیلوگرم عبور مبداء از داخل بوده که ۸۴ درصد افزایش یافته است ، ارزش دلاری این کالاها ۲ میلیون و ۸۴۲ هزار دلار است که ۲۱۸ درصد افزایش یافته است.

بابایی می گوید: در حوزه عبور خارجی مبداء کاهش داریم و تعداد اظهارنامه ۲۴ درصد و از نظر وزنی ۱۷ درصد کاهش یافته و ارزش دلاری هم ۵۹ میلیون دلار است که ۶۷ درصد کاهش یافته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.