زلنسکی به ناتوانی اوکراین برای ضدحمله علیه روسیه اعتراف کرد

رییس جمهور اوکراین گفت که کشورش به دلیل کمبود تسلیحات نظامی قادر به آغاز ضدحمله علیه روسیه نیست.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در سخنانی گفت که به اطلاع رهبران آمریکا و اروپا رسانده که اوکراین به دلیل کمبود سلاح و تسلیحات نظامی فعلاً قادر به آغاز ضد حمله‌ای مطمئن علیه روسیه نیست.

به گزارش خبرگزاری سی ان ان، زلنسکی در این سخنان تاکید کرد که به دلیل کمبود سلاح و تسلیحات نظامی در میدان جنگ روند آغاز ضدحمله علیه روسیه کند شده است. وی در ادامه تاکید کرد: «من می‌خواستم ضدحمله ما خیلی زودتر اتفاق بیفتد، زیرا همه می‌دانستند که اگر ضدحمله دیرتر شروع شود، بخش بزرگ‌تری از خاک ما مین‌گذاری می‌شود. ما به دشمن خود زمان و امکان می‌دهیم تا مین‌های بیشتری قرار دهد و خطوط دفاعی خود را آماده کند.»

زلنسکی افزود: «من از آمریکا به عنوان متحد پیشرو در حمایت از اوکراین سپاسگزارم، اما به آن‌ها و همچنین رهبران اروپایی گفتم که ما دوست داریم و می‌خواهیم حمله متقابل خود را زودتر آغاز کنیم و برای آن به همه سلاح‌ها و تجهیزات نیاز داریم. چرا؟ زیرا اگر دیرتر شروع کنیم، کندتر پیش خواهیم رفت و هر چه دیرتر شروع کنیم، انجام عملیات برایمان سخت‌تر می‌شود.»

او همچنین گفت: «در برخی جهات، این فرصت برای ما هست تا ضد حمله را آغاز کنیم، اما در برخی جهات، ما حتی نمی‌توانیم به شروع آن فکر کنیم، زیرا سلاح‌های مربوطه را نداریم.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که رییس جمهور اوکراین در ماه‌های اخیر بار‌ها از سران کشور‌های اروپایی و آمریکا خواسته تا سلاح‌های بیشتری را برای کمک به این کشور ارسال کنند. برخی مقامات غربی نیز در هفته‌های اخیر اذعان کرده اند پیش بینی آمریکا و اروپا از توان نظامی و تسلیحاتی اوکراین اشتباه بوده و ضد حمله ارتش این کشور علیه روسیه تا به حال هیچ دستاورد قابل ملاحظه‌ای به همراه نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
نماد حماقت و اعتماد به غرب و خراب کردن همه ی پل های پشت سر...
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۰۱ ۱۵ تير ۱۴۰۲
مرگ بر زلنسکی صهنوییست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۵ تير ۱۴۰۲
آستین کوتاهه را چیکار کردی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۵ تير ۱۴۰۲
اوکراین هم به عملیاتهای روانی دست میزند تا روسیه بجای حمله به لاک دفاعی و استفاده از فرصت دست بزند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۴ ۱۵ تير ۱۴۰۲
زلنسکی هنوز هم داغی،
ونمی دانی چه غلطی کردی
دوراندیشی نکردی.
کشورت را ویران کردی.
مردمت را آواره کردی.
تو به مردمت خدمت نکردی
بلکه آنها را به سقوط ونابودی کشاندی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۵ تير ۱۴۰۲
باور این سخنان حتی توسط افراد ساده لوح غیر ممکن هست آنهم با این حجم تسلیحاتی که تاکنون تحویل اوکراین شده و کفایت ده جنگ هم زمان می‌کنه
آخرین اخبار