حمایت جدی از جشنواره‌های ملی تئاتر در استان‌ها

مدیرعامل انجمن هنر‌های نمایشی گفت: جشنواره‌های ملی تئاتر و نمایش در استان‌ها با موضوع و محوریت متفاوت مورد حمایت جدی است.

اسرافیل فرج‌اللهی گفت: انجمن هنرهای نمایشی ایران از هنرمندان استان‌های مختلف حمایت کرده و به رغم کمبود بودجه‌های دولتی سعی دارد تا از ۳۴ شعبه استانی حمایت‌های لازم را انجام دهد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی به برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای نمایش اشاره کرد و می گوید: با هماهنگی انجمن این جشنواره‌ها با موضوعات مختلف برگزار می‌شود که در استان اردبیل نیز برگزاری جشنواره‌های ملی تئاتر و نمایش مورد هدف و مد نظر است.

به گفته او، با توجه به توانمندی استان‌ها و کمبود اعتبارات سعی و تلاشمان بر این است تا از ظرفیت استان‌ها به ویژه دستگاه‌هایی که بودجه فرهنگی دارند، از هنرمندان در رشته‌های تئاتر حمایت شده و شاهد اجراهای متفاوت در استان‌ها باشیم.

فرج‌اللهی گفت: اولین دوره جشنواره «مباهله» در سطح ملی در یزد برگزار می‌شود تا موضوع مباهله که بعد از غدیر از مسائل و موضوعات مهم مکتب اسلام است، احیا شده و مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در ادامه می گوید: در سایر استان‌ها نیز به تناسب موضوعات متفاوت برگزاری جشنواره‌های ملی تئاتر و نمایش مورد حمایت این انجمن است و امیدواریم در این زمینه استان اردبیل نیز بتواند حرکت‌های مؤثری را انجام دهد.

فرج‌اللهی افزود: استان اردبیل جشنواره استانی تئاتر دارد که از ظرفیت‌های بی‌نظیر به شمار می‌رود و با فعال شدن انجمن این استان امیدواریم هنرمندان بیش از گذشته مورد حمایت جدی قرار گیرند.

او رکود و تعطیلی انجمن نمایش استان را از دغدغه‌های جدی مسئولان این انجمن عنوان کرد و گفت: با قول مساعدی که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دادند انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر انجمن نمایش استان اردبیل فعالیت خود را از سر گرفته و زمینه برگزاری رویدادهای مختلف را در این حوزه فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.