کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

دولت بایدن چاره‌ای جز توافق با ایران ندارد

کنعانی مقدم گفت: دولت بایدن با توجه به مشکلاتی که دارد در حال سقوط است و برای حفظ خودش در انتخابات آینده چاره‌ای ندارد جز آن که به تفاهمی با ایران برسد.

موضوع توافق میان ایران و آمریکا مجددا به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌ها بدل شده و در ماه‌های اخیر مقامات آمریکایی هر از چند گاهی صحبت از توافق با ایران در زمینه‌های مختلف مورد بحث می‌زنند و پس از آن باز هم طبق روال همیشه بر خلاف صحبت‌های خود توافق با ایران را رد می‌کردند. در شرایطی که در این مدت مقامات کشورمان با در نظر گرفتن تمامی حقوق ملت ایران بار‌ها از آمادگی خود برای انجام مذاکرات گفته اند و همیشه مذاکرات را بر خلاف دولت بایدن مهمترین راه برای رسیدن به توافق دانسته اند. 

در این خصوص حسین کنعانی مقدم تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: دولت بایدن با توجه به مسائل و مشکلاتی که درگیر آن است در حال سقوط بوده و برای حفظ خودش در انتخابات آینده چاره‌ای ندارد جز آن که به تفاهمی با ایران برسد. اما این تفاهم چه می‌تواند باشد.

وی گفت: چیزی که آن‌ها در ذهن خود دارند. یعنی تسلیم و سازش ایران وعادی سازی روابط است. اما موضوعی که ما در حال بحث آن هستیم. آن است که برای برطرف کردن تحریم‌ها و حقوق خودمان ما باید تعاملات بین المللی داشته باشیم؛ و به همین خاطر از کلمه تفاهم میان ایران و آمریکایی‌ها تعابیرمتفاوتی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: آن چیزی که آمریکایی‌ها می‌خواهند و به دنبال به دست آوردن آن هستندند هیچ گاه به دست نخواهند آورد و آن چیزی که ما می‌خواهیم تلاش می‌کنیم تا آن جایی که امکان دارد با دیپلماسی فعال به دست آوریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۶ تير ۱۴۰۲
نظم نوین جهانی : اتحاد روسیه + چین + ایران . دیگر هر ناممکنی ممکن است.( پایان هژمونی ایالات متحده وناتو)
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۳:۳۶ ۱۶ تير ۱۴۰۲
آقای کنعانی مقدم ، توافق با دولت بایدن که در حال فروپاشی است ، مثل توافق با اوباما در آخرین روزهای ریاست جمهوری در آمریکا بود. نتیجه اون چی شد ؟
آخرین اخبار