افزایش حدود ۴ برابری تکمیل و راه اندازی پروژه های درمانی در دولت مردمی

وزیر بهداشت از رئیس جمهور و معاون اول به عنوان پشتوانه های حوزه سلامت یاد کرد.

 بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت گفت: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری فرمودند به رغم همه مشکلات، افتخارات بزرگی در حوزه سلامت در کشور رقم خورده است و خرسندیم که اولین کلان بیمارستان را در عید نیمه شعبان به نام مبارک حضرت مهدی (عج) افتتاح کردیم.

وی با اشاره به تاکید ریاست جمهوری اسلامی ایران بر عدالت و پیشرفت، خاطرنشان کرد: پروژه‌های بسیاری برای تحقق عدالت در سلامت در سراسر کشور در حال ساخت است. از سوی دیگر در طول سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۳۴ پروژه درمانی در کشور افتتاح شد و حال آن که در طول ۲۲ ماه از تشکیل دولت مردمی، ۴۹۴ پروژه درمانی بهره برداری شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: از مجموع پروژه‌های درمانی افتتاح شده در دولت مردمی، ۱۶ پروژه مربوط به اورژانس بیمارستانی عمدتا در مناطق محروم و کمتر برخوردار و ۱۶ پروژه مربوط به کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی بوده است. همچنین در این مدت ۱۰۶ پروژه بیمارستانی از جمله دو کلان بیمارستان مهم تهران، تجهیز شده اند.

 عین اللهی با بیان اینکه در طول سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ حدود ۷ هزار و ۳۹۱ تخت بیمارستانی در کشور راه اندازی شده، از تکمیل و افتتاح ۱۵ هزار و ۳۹۹ تخت بیمارستانی در دولت مردمی خبر داد و گفت: تعداد کل تخت‌های بیمارستانی کشور ۱۵۰ هزار تخت است که در دولت مردمی، معادل ۱۰ درصد مجموع تخت‌های بیمارستانی به ظرفیت درمان کشور اضافه شد.

‎وی همچنین به توسعه تخت‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان در دولت مردمی اشاره و عنوان کرد: در دوران همه گیری کرونا به ویژه در موج اُمیکرون، نیاز جدی به افزایش این تخت‌ها وجود داشت و در حالی که تعداد کل تخت‌های ویژه نوزادان در کشور تا قبل از دولت مردمی، ۵۵۶ تخت بود؛ این تعداد به یک هزار و ۵۰ تخت افزایش یافت.

به گفته وزیر بهداشت در طول سه سال قبل از دولت مردمی، ۳۴۷ تخت دیالیز در کشور راه اندازی شده بود، اما در حال حاضر تعداد تخت دیالیز به ۹۲۲ افزایش یافته و قابل توجه آن که این دستگاه ها، تولید داخل هستند.

عین اللهی تاکید کرد: در فاصله سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در کشور، ۹۱ دستگاه و تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای از جمله سی تی اسکن و ام آر آی تامین شده بود که این تعداد به ۲۲۸ دستگاه رسید و امروز مردم برای دریافت خدمات تصویربرداری نیازی به سفر از مناطق محروم به مراکز استان و کلانشهر‌ها ندارند.

وی با بیان اینکه تا مرداد ۱۴۰۰ مراکز درمان ناباروری در کشور فعال نبودند، گفت: در حال حاضر ۶۷ مرکز درمان ناباروری در سطح کشور فعال است تا زوجین نابارور از خدمات دولتی آن ها، بهره‌مند شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور بر ارتقای گردشگری سلامت، از افزایش بیمارستان‌های دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت از ۱۳۰ به ۲۴۷ بیمارستان و آمادگی و استعداد بالای کشور در ارائه خدمات درمانی به بیماران خارجی خبر داد.

عین اللهی گردشگری سلامت بین دو کشور ایران و عراق و بیماران عراقی رضایت خوبی از درمان در ایران داشته و آمارگردشگری  سلامت کشورمان دو برابر دولت قبل رسیده و ۲۴۰ بیمارستان مجوز پذیرش بیماران بین المللی را استعمارگران مانع از انتقال علم و دانش میشده است و همکاری مشترک بین دانشمندان ایران و عراق یک امری ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار