️رشد ۲.۳ درصدی ولادت در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۱۷۲۱ واقعه ولادت در سطح استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۱۲۸۲ پسر و ۱۰۴۳۹ دختر بوده است.

رحمتی سرپرست اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: به طور میانگین در هر شبانه روز ۲۳۳ واقعه و در هر ساعت حدود ۱۰ نوزاد در استان متولد شده اند.

سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان همچنین گفت: مقایسه آمار ۳ ماهه اول سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نشان از رشد ۲.۳ درصدی ولادت در سال ۱۴۰۲ را دارد که نسبت به ولادت‌های به ثبت رسیده در سال گذشته حدود ۴۹۰ واقعه افزایش داشته است.

رحمتی بیان کرد: طبق ماده ۱۵ قانون ثبت احوال، مهلت اعلام ولادت پانزده روز از تاریخ ولادت طفل است و در استان سیستان و بلوچستان، ۹۶.۶ درصد از وقایع ولادت در مهلت‌های قانونی به ثبت می‌رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۶ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص ثبت وفات در ۳ ماهه اول سال گفت: در این مدت تعداد ۳۶۷۲ واقعه وفات در ادارات ثبت احوال استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۰۵۸ واقعه فوت مردان و ۱۶۰۵ واقعه فوت زنان به ثبت رسیده است.

رحمتی بیان کرد: طبق ماده ۲۵ قانون ثبت احوال مهلت اعلام وفات ده روز از تاریخ وقوع یا وقوف بر آن است و باید افراد در کمترین زمان ممکن نسبت به اعلام وقایع به ادارات ثبت احوال اقدام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار