صمیمیت والدین عامل اصلی مصون ماندن فرزندان از آسیب‌های فضای مجازی

رییس پلیس فتا البرز گفت: صمیمیت والدین و فرزندان عامل اصلی مصون ماندن آن‌ها از آسیب‌های فضای مجازی است که می‌توانند با برنامه ریزی مناسب، حضور فرزندان را در فضای مجازی مدیریت کنند.

سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: والدین، فرزندان خود را در هنگام استفاده از فضای مجازی تنها نگذارند و بر روی نحوه استفاده آنان از این دنیای گسترده نظارت کافی و دوستانه داشته باشند.

وی اضافه کرد: تفاهم و همراهی با فرزندان یکی از مهمترین راه‌ها برای پیشگیری از خطرات فضای مجازی است که متاسفانه گاهی این مهم در کانون خانواده مغفول مانده چراکه در این فضای پر مخاطره والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بر عهده دارند.

جلیلیان بیان کرد: خانواده‌ها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا برده و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنان در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.
وی افزود: هرچند فضای وب دارای قابلیت‌های آموزشی جذابی برای کودکان و نوجوانان می‌باشد، اما می‌تواند خطر‌های نهفته‌ی بسیاری در بطن خود داشته باشد که این مهم برای خانواده‌ها به یک نگرانی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعاملات خانوادگی یکی از راه‌های کنترل کودکان در فضای مجازی است و خانواده‌ها باید برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کننده در چهارچوب این فضا تعریف نمایند.

وی افزود: ایمن نگه داشتن کودکان در زمان حضور در فضای مجازی، آموزش از سنین کم در خصوص پذیرش مسوولیت فعالیت‌های سایبری و آگاهی آنان درباره‌ی خطرات فضای مجازی از جمله مسوولیت‌های مهم خانواده‌ها است.

جلیلیان گفت: بازی‌های رایانه‌ای یکی از موضوعات مهمی که وقت زیادی از کودکان را گرفته و بعضا نامناسب و خشن بودن برخی از این بازی‌ها لطمات روحی وجسمی فروانی به فرزندان وارد می‌کند، بدون شک استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی آن‌ها خواهد شد.

وی افزود: ازسوی دیگر نیز مجرمان سایبری از این بستر سواستفاده نموده و از ناآگاهی کودکان بهره برده اقدامات مجرمانه خود را از قبیل کلاهبرداری‌های اینترنتی و همچنین دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی و هویتی وخصوصی افراد می‌کنند.
رییس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: والدین باید ارتباط نزدیک و اعتماد متقابل با فرزند خود بوجود آورده و چنانچه فرزندان با مشکلی مواجه شوند بتوانند با آن‌ها درمیان گذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.