باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

از ارسال بمب خوشه‌ای آمریکا به اوکراین تا ارسال پهپادهای خیالی ایران به روسیه

دوروز قبل بود که اعلام شد آمریکا به اوکراین برای کمک در جنگ بمب‌های خوشه‌ای تحویل خواهد داد.

دوروز قبل بود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی. ان . ان  اعلام کرد که به اوکراین برای کمک در جنگ بمب‌های خوشه‌ای تحویل خواهد داد.همان مهماتی که نخستین بار در جنگ جهانی دوم استفاده شد و ویژگی مهم آنها این است که با پرتاب شدن در هوا باز شده و تبدیل به تعداد بسیاری از بمب‌های کوچک می‌شوند و منطقه وسیعی را در بر می‌گیرند و به سبب پراکندگی‌شان پای‌شان به مناطق غیر نظامی نیز باز می‌شود؛ علاوه بر این ممکن است تعدادی از آنها بر روی زمین بیفتند و تبدیل به مین‌هایی شوند که سال‌ها پس از جنگ منفجر شوند. از همین رو نیز استفاده از آنها توسط بسیاری از سازمان‌های بین المللی محکوم شده است. 

اما داستان زمانی جالب می‌شود که بخواهیم مدت‌ها جنگ رسانه‌ای آمریکا را در زمینه ارسال سلاح از سوی ایران به روسیه مرور کنیم ؛موضوعی که  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز بارها اعلام کرده بود« جمهوری اسلامی ایران به هیچ طرفی در جنگ اوکراین کمک نظامی نمی‌کند و جنگ را راه‌حل نمی‌داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها از جمله اوکراین حمایت می‌کند. »

حالا سوال اینجاست که چه کسی در صدد کمک به یکی از طرفین در گیری در اوکراین است؟ ایران یا آمریکا؟

ترس غرب از عضویت ایران در شانگهای و  تلاش برای تشدید جنگ اوکراین

روح الله مدبر کارشناس مسائل روسیه  در این باره به ما گفته است: انگلیس ریاست موقت دوره‌ای خود را در شورای امنیت سازمان ملل از تاریخ دهم تیرماه برعهده گرفت و از این ریاست موقت سو استفاده کرد و اوکراین را به صورت کاملا غیر قانونی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل دعوت کرد و در آن جلسه کاملا به صورت غیرقانونی به همکاری‌های نظامی ایران و روسیه اتهاماتی را وارد کردند که جا دارد بگویم از منظر حقوق بین الملل هرگز فعالیت‌های نظامی ایران و روسیه با هیچ کنوانسیونی مغایرت ندارد  و مساله پهپاد‌هایی هم که مطرح می‌شود فارغ از هرگونه مدرک مستدلی است و نشان دهند بهانه جویی و ترس غرب از توسعه روابط ایران و روسیه است.

وی در ادامه گفت : همچنین ۴۸ ساعت بعد از عضویت دائم ایران در شانگهای این توطئه توسط انگلیس انجام شد که نشان میدهد غرب تا چه میزان از عضویت ایران در شانگ‌های نگران است جمعه هم رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام کرد که مهمات بمب‌های خوشه را در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد داد که این موضوع از چند منظر حائز اهمیت است.نکته اول این است که بمب‌های خوشه‌ای جز سلاح‌های ممنوعه است و در تمام کنوانسیون‌های حقوق بین الملل اعلام شده که استفاده از این بمب‌های خوشه‌ای جنایت علیه بشریت است، زیرا این مهمات خسارت اول را به نیرو‌های غیر نظامی خواهند زد.

وقتی آمریکا اعتراف می‌کند برای شکست روسیه دست به هر اقدامی خواهد زد

مدبر رد تشریح این نوع مهمات بیان کرد: مهمات خوشه‌ای مهماتی هستند که پس از شلیک در هوا تبدیل به چند بمب میشوند و تلفات زیادی به بار میاورند و آن‌هایی هم که منفجر نمیشوند اثراتش در زمین باقی خواهد ماند و اثراتش سال‌ها بعد نشان داده خواهد شد.   سال ۲۰۰۱ آمریکا در حمله به افغانستان هزاران نفر از مردم بی دفاع این کشور را کشت و در سال ۲۰۱۰ نیز مردم عراق  را در این کشور با همین سلاح خوشه‌ای کشت البته دو میلیون نفر از مردم عراق در سال ۲۰۰۳ توسط این کشور کشته شدند که این آمار بسیار بالایی است.

وی در پایان گفت:  حدود ۳۷ مجمع بین المللی استفاده از این بمب‌ها را محکوم کردند و برخی از کشور‌های اروپایی نیز اعلام کردند که این اقدام با تمام کنوانسیون‌ها مغایر است، اما جمله جالب  آمریکا این است که اعلام میکند حاضر است هر اقدامی را انجام دهد تا روسیه در جنگ پیروز نشود و این نشان میدهد که جان مردم برای آمریکا کنوانسیون‌های بین النمللی حقوق بشر و... کوچکترین ارزشی ندارد و اینجاست که به رویکرد دوگانه غرب در برابر ایران باید نگاهی انداخت که ایران را برای همکاری‌های مشروع و قانونی با روسیه مورد فشار قرار میدهند، اما خود تمام سلاح‌های ضد بشری را در اختیار اوکراین قرار میدهند این تحریف و حقیقت مبتذل نوع نگاه به حقوق بشر در سیاست یک جانبه گرایی آمریکاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۰ تير ۱۴۰۲
امریکا برای ما همش هم ضرر نبوده سرنگونی صدام خوب بود
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۹ تير ۱۴۰۲
فرق بین مهاجم و مدافع همینه دیگه حق با اوکرانه از خودش دفاع کنه توقع دارین بشینه روسیه بیاد هر کاری دلش خواست بکنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۹ تير ۱۴۰۲
اعتقاد و شعار ملت ما همیشه نه شرقی و نه غربی است و متاسفانه بخاطر بیفکری مسئولان در طول تاریخ از شرق و غرب اسیب دیده ایم. اما در شرایط فعلی به هر طریقی باید جلوی روسیه متجاوز و کومونیستی که پایبند به هیچ قانون و مقرراتی نیست و علنا تهدید به جنگ هسته ای می کند باید گرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
amyr karami
۱۰:۴۸ ۲۰ تير ۱۴۰۲
لطفابیانی که فرمودید با اشاره به مأخذومنبع ویااصل جمله ازکه بوده بذکرنشانی سایت ضمیمه می‌کردیدتابتوان نظردادوبسنده به اینکه مخاطب بایست آنچه در ذهن گوینده است را بداند و پیشفرض قراردادن آن نکنید، دلیل دیگر این است که مخاطب بداند کدام قسمت از گزارش درزمینه مذکورمدنظراست ، ویا کدام کلمه یا اصطلاح.را مدنظر داشته ای که آنچه را بیان نمودی منتشرشده ازطرف شما....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۹ تير ۱۴۰۲
اگر ایران در کنار روس‌ها باشد،روسیه شکست نمی خورد.
ایران باید هزینه‌های غرب را در اوکراین به شدت افزایش دهد و درآمدزایی کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۹ تير ۱۴۰۲
چه قد بد است که همیشه طرف زور دار را می گیرن و مظلوم و ضعیف را له میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۹ تير ۱۴۰۲
امریکا یک گوشه چشم به اوکراین کرد روسیه به لرزه افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۹ تير ۱۴۰۲
براشون موشک فاتح بفرستین وگرنه روسیه شکست میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۹ تير ۱۴۰۲
روسیه به عنوان آغاز گر جنگ اوکراین متجاوز وعامل کشتار مردم هست پس باید چوبش را بخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۹ تير ۱۴۰۲
غربیها و آژانس به راحتی اب خوردن مجوز الوده کردن دریا ها را به نوکرشان ژاپن دادند با پسماند هسته ای نیروگاه فوکوشیما . در حالی که با دیگران نهایت سخت گیری و ازار انجام میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۹ تير ۱۴۰۲
یعنی این غربیها کوچکترین اهمیتی حتی به حرفهای خودشان هم نمیدهند . حقوق بشر . دموکراسی . ممنوعیت بمب خوشه ای . ورزش را سیاسی نکنید و غیر سیاسی است . مثلا روسیه را از جام جهانی قطر و.... محروم کردند معیار های دو گانه پر است در حرف و عملشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۹ تير ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکا
۱۵۰۰۰۰ در ژاپن
۲میلیون در عراق
......
بازم اونان که حقوق بشررو رعایت میکنن.مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۹ تير ۱۴۰۲
یعنی

اون احمقهایی که منفی دادند منکر حمله اتمی آمریکا به ژاپن یا کشتار مردم عرق در جنگ‌با صدام جنایتکار هستند


بله از مسئولان کشور انتقاد داری یا ازشون نفرت داری مشکلی نیست
ولی جنایات شیطان ‌بزرگ در حق بشریت غیر قابل انکار است و با کوری برخی افراد وطنفروش قابل حذف نیست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه السادات عربی
۲۱:۰۱ ۱۹ تير ۱۴۰۲
مرگ بر طرف دارهای امریکا و روسیه
آخرین اخبار