افزایش صادرات افغانستان

وزارت مالیه طالبان از افزایش میزان صادرات افغانستان طی سال جاری خورشیدی خبر داد.

وزارت مالیه طالبان اعلام کرد در ربع اول سال ۱۴۰۲ شمسی، میزان صادرات افغانستان به ارزش ۳۰ میلیارد و ۵۳۶ میلیون افغانی و واردات آن ۱۷۳ میلیارد و ۴۹ میلیون افغانی بوده است.

به گفتۀ این وزارت، همچنین در طی همین مدت، ۱۰ هزار و ۳۳ محمولۀ تجارتی به وزن بیش از ۳۰۹ هزار تن، از طریق قلمرو افغانستان بطور ترانزیت به سایر کشورها، انتقال یافته است.

این درحالی است که برخی نهادهای بین‌المللی همواره از بدتر شدن اوضاع اقتصادی افغانستان طی نزدیک به دو سال گذشته خبر داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۵ ۲۱ تير ۱۴۰۲
هرکسی در هر محل و مکانی کار بکند و باعث رونق و تولید شود،حق استفاده از امکانات آنجا را دارد،بنابراین مردم افغانستان که هم خون و نژاد و هم فرهنگ و زبان ما هستند ،و کار و تلاش میکنند هم مثل ما باید از امکانات کشور ما برخوردار باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۰ تير ۱۴۰۲
خلی افغانی برنج کاشتن امسال توایران افغانی نباشه برنج کیلویک میلیون میشه!پس این قدنگیدافغانیاروبیرون کنید!خداروزی رسونه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۰ تير ۱۴۰۲
با سلام دوستان عزیزی که تو خونه نشسته هستید و میگید که افغان هارا بیرون کنید خودت میتونی بیای سر ساختمان کار کنی و هزار تا امثال تو نمیتونین صددرصد پس چی همش میگید بیرون کنیم مهاجران را یه کم فک کنین خودتو نو جای ما بزارید دیگه هیج موقع ازین حرفا نمیزنین باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۹ تير ۱۴۰۲
فقط خود افغانهای مهاجر چون دوست ندارن به افغانستان برگردند دائم میگن طالبان هست واوضاع افغانستان خرابه چون می خوان بمونند ایرانیهارو بچاپند وبا ایجاد ترحم با کودکان کارشون که ماهانه ده میلیون به بالا درآمد دارن از ایرانیا پول و خدمات رایگان بگیرند وگرنه افغانستان الان از ایران امن تر شده ورو به پیشرفت است مااز دولت می خواهیم تا کارت اقامت آنها باطل وانهارا از ایران اخراج کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۰ تير ۱۴۰۲
اول گه به شما ربطی ندارد دوم آنها زحمت میگشند و پول پیدا میکنند کسی یک نون مجانی هم به اینا نداده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۹ تير ۱۴۰۲
افغانستان از اول خوب بود ولی متاسفانه عده‌ای هزاره که عادت به کولی گری دارند و عادت به راحت طلبی دارند راه دیگر کشورها را در پیش گرفته همه جا را مانند افغانستان ویران کنند، این سال‌ها که هزاره‌ها از افغانستان خارج شدند آنجا رونق گرفت و نکبت و بدبختی ارمغان آنها برای ایران بوده. اخراج اتباع افغانستان خواست ملت ایران است.