لزوم رعایت تمامی استاندار‌دها تا پایان عملیات حج/ ۵۸ بیمار به ایران منتقل شدند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: رعایت تمامی استانداردها تا پایان عملیات حج ضروری است.

 در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب درمکه تشکیل شد سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: حج تمام نشده است و این امر دقت و هوشیاری همه نیروها در خدمت رسانی تا خروج آخرین زائر از کشور میزبان را می طلبد.

وی با تاکید براینکه زائر صاحب حق است و باید حقوقش رعایت و تامین شود، خاطرنشان  کرد: بعثه مقام معظم رهبری ، سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی حج و زیارت ضمن حفظ استاندارها باید هر آنچه را که در زمان حضور همه زائران انجام میدادند تا خروج آخرین زائر انجام دهند و تفاوتی در ارائه خدمات قابل قبول نیست.

حجت اسلام والمسلمین نواب از دست اندرکاران طبخ غذا خواست حال که تعداد زائران کاهش یافته  بر کیفیت و تنوع غذا بیفزایند و به نحوی برنامه ریزی صورت گیرد تا فاصله طبخ و توزیع غذا کاهش یابد.

در ادامه این نشست ، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به برنامه ریزی صورت گرفته در ارائه خدمات به زائران تا پایان عملیات حج اشاره و تصریح کرد: برهمین  اساس کاهش عوامل و نیروهای ستادی و خدمات نقل درون شهری به نحوی انجام خواهد شد تا اخرین کاروان نیز همانند نخستین کاروان ها خدمات دریافت کنند.

وی از مرکز پزشکی حج و زیارت خواست که نسبت به تامین خدمات مورد نیاز زائران توجه و دقت بیشتری نماید.

این جلسه با گزارش آقای غلامرضا رضایی مدیرعملیات ستاد مکه درباره اقدامات صورت گرفته برای انتقال زائران به مدینه و کشورادامه یافت و تاکید کرد : تلاش ما در راستای  ارائه خدمات به زائرینی است که در مکه و مدینه همچنان حضور دارند.

وی به تشکیل 12 کارگروه آسیب شناسی برای احصاء نقاط ضعف و قوت و نارسایی ها در عملیات حج امسال اشاره کرد و از مسئولان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی ایران ایر خواست همچنانکه در انتقال حجاج خوب عمل کردند موضوع بازگشت حجاج را نیز در اولویت قرار داده و کارنامه قابل قبولی در حج امسال از خود به یادگار بگذارند.

رئیس ستاد عملیات مکه تعداد زائران حاضر درمکه و مدینه را 49846 و 9511 نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون 8829 نفر به ظرفیت 61 کاروان با قطار و 6800 نفر به ظرفیت 49 کاروان با اتوبوس از مکه به مدینه انتقال یافتند.

طاهر درودی معاون مرکز پزشکی حج و زیارت نیز از بستری 24 بیمار در بیمارستان های عربستان خبر داد و گفت: تا الان 58 نفر به ایران اعزام شدند و فردا دوشنبه نیز ده بیمار و همراه  به کشورمان منتقل خواهند شد.

وی افزود: وضعیت بیماران بستری در بیمارستان مکه نگران کننده نیست و تنها دونفر مشکل ریوی و قلبی دارند که شرایط شان به ثبات رسیده است.

برچسب ها: حج و زیارت ، حج عمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار