توجه ویژه برنامه هفتم به لایحه سوم اقتصاد دیجیتال

مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری اطلاعات همزمان با زادروز محمد خوارزمی پدر علم انفورماتیک برگزار شد.

آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: باید در فضای مجازی آرامش و برنامه ریزی وجود داشته باشد، همچنین سرویس‌ها و بخش‌های مختلف باید وجود داشته باشند تا خدمات و امکانات مختلف ارائه شوند.

او ادامه داد: فعالان این عرصه همان جامعه سازانی هستند که قرار است این جامعه را بسازند و خدمات  را به صورت کامل و مطلوب ارائه دهند.

آقامیری با اشاره به این که در برخی از حوزه‌ها اقداماتی  انجام شده است و در برخی دیگر نیز خلأ داریم افزود: امروزه کسب و کار‌ها پیشرو‌تر از نظام تنظیم گری هستند. ما در مرحله تنظیم گری و استاندارد سازی باید کمک کنیم تا تنظیم گری به صورت مشخص شکل بگیرد.

حسن هاشمی رئیس نصر کشور نیز در این  مراسم از محمدباقر قالیباف درخواست کرد که به لایحه سوم اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توجه ویژه شود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات نیز ضمن قرائت بیانیه رئیس جمهور به مناسبت روز فناوری اطلاعات، گفت: به لایحه سوم اقتصاد دیجیتال که بحث هوشمند سازی است توجه ویژه شده است. همه موظف شده اند برنامه خود را با تکیه بر بخش خصوصی در دولت ارائه کنند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مجموعه فناوری در مدیریت، حل مشکلات و تحسین فعالان این حوزه گفت: امروز مهم‌ترین چالش ما رشد اقتصادی است. سرمایه گذاری، بهره وری و منابع انسانی از عوامل رشد اقتصادی هستند .

او ادامه داد: وقتی حرف از فناوری می‌زنیم در حقیقت مقوله اصلی آن بار نیروی انسانی است. امروزه مهم ترین ابزار تولید قدرت در کشورها فناوری است. فناوری یک انتخاب نیست یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. حکمرانی هوشمند مهم‌تر از دولت الکترونیک است. سرمایه گذاری خارجی ما در حدی نیست که ما را نجات دهد پس در حوزه بهره‌وری باید خوب عمل کنیم.

قالیباف گفت: درسال حدود ۱۰۹ میلیون دلار ما انرژی هدر می‌دهیم. هوش مصنوعی هم ضعف دارد و هم فرصت های بزرگی را فراهم می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه پیش می آید به خصوص در عرصه فناوری و اطلاعات همه فرصت هستند. فرصت‌ها به دو دسته با ریسک و بدون ریسک تقسیم می شوند. جهش در فرصت‌های با ریسک اتفاق می‌افتد به طوری که هوش مصنوعی هم از این دسته است.

او در پایان گفت: گره حل مشکلات را در دست شما می‌بینم، برای این که ایران قوی داشته باشیم باید دست به دست هم دهیم و در برنامه هفتم اتفاق بزرگی را رقم بزنیم. صنف فاوا مهم‌ترین پیشران در برنامه هفتم است.

گلریزان صنفی برای آزادسازی زندانیان مالی حوزه آی‌تی، رونمایی از گزارش چشم انداز اقتصاد دیجیتال ایران (IDEO 2023)، تقدیر از پنج پیشکسوت حوزه فاوا، تقدیر از تیم تینواستارز و همچنین تیم‌های برتر فوتسال جام انفورماتیک، از دیگر بخش‌های این مراسم بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار