مرکز جامع توانبخشیِ کودکان اوتیسم در کرمان احداث می‌شود

فرماندار کرمان از احداث اولین مرکز جامع توانبخشی به کودکان اوتیسم با کمک خیرین در آینده ای نزدیک خبر داد.

علی بابایی فرماندار کرمان ضمن قدردانی از اعضای انجمن شادی کودک که در زمینه حمایت از کودکان اوتیسم و خانواده شان تلاش می‌کنند، اظهار داشت: تلاش این انجمن که صادقانه و نوع دوستانه برای آموزش و مهارت آموزی این کودکان، از هیچ کوششی دریغ نکرده اند بسیار قابل ستایش است.

او افزود: در بازدید‌هایی که از مکان بازی کودکان اوتیسم در گذشته داشتیم به این نتیجه رسیدیم که با کمک بنیاد بنا‌های ماندگار زمینی در اختیار انجمن قرار گیرد و با کمک خیرین مکانی مجهز برای توانبخشی و مهارت آموزی این کودکان ساخته شود.

بابایی ضمن اشاره به نقش پررنگ خیرین در شهرستان کرمان به ویژه در بخش آموزشی ابراز داشت: برخی از خیرین با دوراندیشی جالبی در راه خیر قدام برداشته اند که می‌تواند به مثابه الگویی برای تمام خیرین کشور باشد.

او تصریح کرد: به طور مثال یکی از خیرین در منطقه‌ محروم سرآسیاب فرسنگی مدرسه‌ای ۱۲ کلاسه با تجهیزات لازم بنا کرده و به منظور تامین هزینه‌ تحصیل کودکان بی بضاعت مدرسه نیز چند باب مغازه ساخته و واگذار کرده است.

شیروانی نماینده انجمن شادی کودک نیز در این دیدار ضمن قدردانی از فرماندار برای حمایت از این انجمن گفت: در کرمان مرکز توانبخشی مناسب برای کودکان اوتیسم نداریم.

او افزود: هزینه‌ ماهانه‌ی نگهداری و مراقبت از این کودکان تقریبا ۱۰ میلیون تومان در ماه است که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه فشارزیادی بر خانواده‌ها تحمیل می‌شود.

شیروانی تصریح کرد: انجمن شادی کودک برای کاهش دغدغه و نگرانی خانواده‌های این کودکان در نظر دارد تا روی زمینی که از سوی بنیاد بنا‌های ماندگار به متراژ تقریبی هزار و ۲۰۰ متر مربع واگذار شده است، ساختمانی طبق استاندارد‌های روز دنیا و متناسب با نیاز‌های کودکان اوتیسم بسازد.

نماینده‌ انجمن شادی کودک بیان داشت: طبق تحقیقات صورت گرفته این مرکز اولین مرکز جامع توانبخشی به کودکان اوتیسم است که با این ابعاد قرار است در کشور ساخته شود.

او گفت: بخش‌های مرتبط با توانبخشی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، استخر، سالن‌های ورزشی و ... از جمله واحد‌های پیش بینی شده این مرکز در آینده است.

سایر خیرین نیز آمادگی خود را برای همکاری در ساخت این بنا اعلام کردند.

بابایی در جمع بندی این نشست تاکید کرد: انتظار می‌رود با توجه به اینکه این مرکز جز اولین مراکز در کشور است با تامل، پیش بینی مسائل حقوقی مجمع، مسائل فنی ساختمان و ملاحظات روانشناسی این کودکان و خانواده‌های آن ها، طراحی وساخته شود تا شاهد کمترین میزان خطا و نواقص احتمالی بوده و الگویی شایسته در ایران و حتی سایر کشور‌های منطقه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.