استاندار کرمان:

انتخابات در جمهوری اسلامی، حاشیه‌ای ندارد

فداکار گفت: در جمهوری اسلامی انتخابات عموما خوب برگزار می‌شود و حاشیه‌ای ندارد.

 محمدمهدی فداکار صبح امروز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه در همایش منطقه‌ای فرمانداران استان‌های کرمان، یزد و فارس با موضوع برگزاری انتخابات در محل سالن همایش‌های استانداری کرمان گفت: انتخابات ذاتا رویداد سیاسی محسوب می‌شود؛ اما در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی نیز موثر است و اهمیت این دوره به گونه‌ای است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) از ابتدای سال و قبل اینکه ستاد انتخابات کشور شکل گیرد، کلید انتخابات را زدند.

او ۴ راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)  در انتخابات را مورد اشاره قرار داد و افزود: این تاکید، تلاش بیشتر و چاره‌اندیشی مسئولان را برای تحقق فرموده ایشان می‌طلبد.

استاندار کرمان بیان کرد: بعد از عملکرد ۲ سال و نیم دولت و اتفاقاتی که در کشور شاهد بودیم، نگاه‌های زیادی به انتخابات است.

او  تامین امنیت و سلامت انتخابات را ۲ مسئولیت مستقیم استانداران، فرمانداران و ستاد انتخابات عنوان کرد و گفت: برگزاری انتخابات برای دولت آبرو خواهد بود.

فداکار بیان داشت: مهم است که بسترسازی انتخابات به گونه‌ای باشد که هم رقابت خوبی شکل گیرد و مشارکت نیز بالا باشد و هم  فضای تخریبی و رسانه‌ای مانعی برای حضور شخصیت‌ها و افراد نباشد.

استاندار کرمان تصریح کرد: تلاش ما باید بر کاهش حواشی باشد و بسترسازی کنیم که فضا‌های تخریبی شکل نگیرد تا افراد زیادی وارد عرصه انتخابات شوند.

او بیان  کرد: فضای اجتماعی را برای ورود شخصیت‌های باکیفیت بالا در صحنه انتخابات فراهم کنیم که هم مشارکت بالا می‌رود و هم انتخابات بهتری خواهیم داشت.

فداکار با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی، انتخابات عموما خوب برگزار می‌شود و حاشیه‌ای ندارد، افزود:  امکان ظهور و بروز افراد با کیفیت را در عرصه انتخابات فراهم کنیم.

او  بی‌طرفی محض در اجرای انتخابات را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باربر جریان‌های سیاسی نشویم، ستاد انتخابات مجری است و به گونه‌ای باید عمل کند که هیچ شائبه‌ای ایجاد نشود.

اطلس امنیتی انتخابات استان کرمان تدوین شده است

 رحمان جلالی نیز گفت:در شکل‌گیری ستاد انتخابات استان ۴ راهبرد آموزشی، اجرایی، تعامل و ارتباطات مدنظر قرار گرفت.

او بیان کرد: شورای فضای مجازی استان‌ها در کرمان به عنوان اولین استان شکل گرفت و قرارگاه رسانه‌ای نیز اجرایی شده تا پنل‌های رسانه‌ای را برای شور انتخاباتی ایجاد کند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به ارتباط استان و دفتر نظارت شورای نگهبان، افزود: همایش و نشست بعدی با حضور فرمانداران و مسئولان دفاتر نظارت در استان برگزار می‌شود.

او بیان  داشت: در حوزه اجرایی انتخابات در استان کرمان برای اولین مرتبه، بانک اطلاعاتی ۲ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای تهیه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: به تفکیک حوزه‌های انتخاباتی، اطلس امنیتی انتخابات استان نیز تدوین شده است.  

او بیان داشت: از ایام سالگرد شهید سلیمانی، دهه فجر و اعیاد شعبانیه برای فضای رسانه‌ای انتخابات استفاده کنیم و پنل رسانه‌ای تهیه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار