اسماعیلی:

وزارت فرهنگ تعهدات خود را در مورد موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام می‌دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیگیری خود درباره دستور رییس جمهوری مبنی بر حمایت از هنرمندان در نشست آتی شورای عالی سینما خبر داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر چهارشنبه -۲۱ تیر- در نشستی با اعضای هیئت مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت از پیگیری خود درباره دستور رییس جمهوری مبنی بر حمایت از هنرمندان در نشست آتی شورای عالی سینما خبر داد.

او با اعلام این خبر گفت: وظیفه ماست با افتخار به اهالی فرهنگ و هنر بویژه پیشکسوتان که به لحاظ عاطفی بیشتر نیازمند این خدمت هستند، خدمت کنیم و بیش از پیش بر این وظیفه اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه، شخص رئیس جمهوری به طور جدی پیگیر امور از وزرا است، تصریح کرد: زمانی که دستور آقای رئیس جمهور مبنی بر اعطای تسهیلات حمایتی به مجموعه هنرمندان بویژه موسسه هنرمندان پیشکسوت را دریافت کردم بلافاصله پیگیری‌ها در این زمینه آغاز شد.

اسماعیلی با بیان اینکه پیگیر تخصیص بودجه‌های مناسب در قالب‌های مختلف برای هنرمندان است، از پیگیری خود درباره دستور رییس جمهوری مبنی بر اعطای بسته‌های مالی حمایتی به موسسه هنرمندان پیشکسوت در نشست آتی شورای عالی سینما خبر داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به سابقه هنری داریوش ارجمند رییس هیئت مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت تاکید کرد: استاد داریوش ارجمند از حیث سابقه هنری، کم نظیر هستند و مهمتر از آن، فهم علمی و تعهدشان زبانزد است.

محمد مهدی اسماعیلی افزود: لطف و همراهی این هنرمند، با مجموعه نظام و دولت مغتنم است و ما قدردان ایشان هستیم.

خدمات به هنرمندان پیشکسوت استمرار یابد

در ادامه این نشست داریوش ارجمند رئیس هیئت مدیره هنرمندان پیشکسوت گفت: این موسسه عصاره ۵۰ سال فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ارجمند با بیان اینکه در گذشته خدماتی به پیشکسوتان ارائه می‌شد، تصریح کرد: انتظار می‌رود این خدمات استمرار داشته باشد و باید رفیق و دلسوز یکدیگر باشیم و همدیگر را بفهمیم. در این صورت درد هنرمندان پیشکسوت را می‌توانیم بفهمیم.

در موسسه هنرمندان پیشکسوت فوران عاطفه است

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این نشست گفت: در این موسسه بیشتر فوران عاطفه است و افراد بیش از هر چیز دیگری از داد و ستد عاطفه بهره مند می‌شوند.

وی در ادامه بر توجه بیش از پیش در حوزه تخصیص بودجه موسسه هنرمندان پیشکسوت تاکید کرد.

در ادامه این نشست سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نزدیک ۹۶ درصد از اعتبارات به موسسه اختصاص داده شده، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم امسال هم مباحث مالی این موسسه را حل کنیم.

وی افزود: دستور رئیس جمهوری محترم درباره مساعدت به موسسه هنرمندان پیشکسوت را هم پیگیری کردیم و با سازمان برنامه و بودجه هم در این زمینه مکاتبه کردیم و امیدواریم انتظارات موجود محقق شود.

گفتنی است، نشست وزیر فرهنگ با اعضای هیئت مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت با هدف رفع چالش‌های مالی این موسسه چهارشنبه ۲۱تیر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار