طرح کودک همیار گردشگری در کرمان اجرایی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: به زودی طرح کودک همیار گردشگری با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اجرایی می‌شود.

فریدون فعالی در نشست با مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به اینکه معرفی آثار تاریخی این استان به زبان ساده کودکان و نوجوانان بسیار تاثیرگذار است، گفت: امیدواریم به زودی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بتوانیم کارگاه‌هایی را برای آشنایی کودکان علاقه‌مند با میراث‌فرهنگی برگزار تا بتوانیم طرح کودک همیار گردشگری را در استان کرمان اجرایی کنیم.

او از اجرایی شدن گردشگری کودک نیز در این استان خبر داد و افزود: فعالیت‌های مطالعاتی این نوع گردشگری انجام و میز تخصصی آن نیز تعریف شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: به زودی کارگروه تخصصی گردشگری کودک تشکیل  و دوره‌های آموزشی آن با ۲۹۰ ساعت برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این استان، دارای بیش از ۸۰۰ اثر ملموس و ناملموس است که می‌توان در زمینه تولید محتوا از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استفاده کرد، گفت: تولید قصه، کتاب و فیلم ویژه کودکان و نوجوانان کمک زیادی به معرفی آثار تاریخی و فرهنگی استان کرمان خواهد کرد.

فعالی با اشاره به اینکه از برگزاری برنامه‌های خاص حوزه گردشگری از سوی کودکان و نوجوان در اماکن تاریخی و طبیعی در روز‌های پر مسافر کرمان به ویژه ایام نوروز استقبال می‌کنیم، بیان کرد: خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه ابراز علاقه مندی زیادی کرده است که به زودی این طرح اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از مسئولیت‌های میراث فرهنگی مرمت، حفظ و کاربری بخشیدن به بنا‌های تاریخی بوده که بهترین کاربری که در سال‌های اخیر شاهد بودیم، حضور یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در یخدان مویدی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.