تطبیق حساب‌های مشترک واحد‌های شهرداری تهران به صورت مکانیزه

 قویدل با تاکید بر مکانیزه شدن تطبیق حساب‌های مشترک واحد‌های شهرداری تهران گفت: یکی از برنامه‌های اداره کل امور مالی و اموال شهرداری تهران، تطبیق این حساب‌ها با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال جاری است.

قویدل مدیر کل امور مالی و اموال شهرداری تهران در نشست با قائم مقامان ذیحساب شهرداری تهران اظهار داشت: مناطق ۲۲ گانه، سازمان‌ها و شرکت‌ها و واحد‌های ستادی شهرداری، دارای حساب‌های مشترک بوده که پس از اخذ تطبیق فی مابین می‌توان بخشی از آن را در دفاتر به طرفیت یکدیگر اصلاح کرد و اثر آن را در صورت‌های مالی تلفیقی شهرداری تهران نمایش داد که در این راستا سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به عنوان اولین واحد انجام خواهد شد. 

وی با تاکید بر اهمیت اصلاح حساب‌ها و کاهش دیون و تعهدات سنواتی شهرداری تهران از این طریق، به کاهش ۴۵۰۰ میلیارد ریالی از دیون شهرداری در سال ۱۴۰۱ بدون خروج منابعی از شهرداری تهران اشاره کرد.

مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران افزود: این رویه در سال جاری نیز با استفاده از اصلاح حساب‌های تفصیلی و ارسال اقلام راکد و تفکیک حساب‌های پرداختنی و تعیین تکلیف قرارداد‌های باز صورت خواهد پذیرفت.

وی همچنین به موضوع قرارداد‌های باز در شهرداری پرداخت و گفت: برای تعیین تکلیف قرارداد‌های باز سنواتی که تاکنون بلاتکلیف مانده است، از ظرفیت شرکت خدمات مالی شهر استفاده خواهد شد.

قویدل در این نشست با اشاره به برنامه‌های اداره کل امور مالی و اموال که در سال جدید با جدیت دنبال خواهد شد، تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها بروز رسانی ثبت هزینه‌ها است و این امر یک برنامه ریزی مدون و دقیق و پیگیری مستمر ذیحسابان و معاونین مالی مناطق و سازمان‌ها وشرکت‌ها را می‌طلبد تا بتوانیم در اجرای مواد قانونی ۷۰ و ۷۹ قانون شهرداری‌ها موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار