راه اندازی کارخانه یخ برای زائران اربعین حسینی

فرماندار سرپل ذهاب از راه اندازی کارخانه یخ برای زائران اربعین حسینی در سرپل ذهاب خبر داد.

صدراله بابلی فرماندار سرپل ذهاب گفت : امسال با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین حسینی کارخانه یخ شهرستان با ظرفیت تولید روزانه ۲۵۰۰ قالب یخ راه‌اندازی می‌شود و این یخ‌ها در اختیار موکب‌ها نیز قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به تمهیدات صورت گرفته مشکل خاصی در تامین یخ مورد نیاز موکب‌های مستقر در شهرستان وجود نخواهد داشت.

وی گفت: علاوه برآن یک واحد دیگر تولید یخ مربوط به تیپ ۷۱ پ. م پادگان ابوذر با تولید روزانه ۶۰۰ قالب یخ درکنار واحد تولیدی بخش خصوصی فعالیت دارد لذا جادارد از فرماندهی پادگان ابوذر درخصوص برگزاری موکب و تامین بخشی از نیاز یخ موکب‌ها تقدیر و تشکر شود.

وی عنوان کرد: راه اندازی کارخانه یخ و سردخانه از الزامات مهم اربعین سال جاری در این شهرستان است.

وی گفت: این واحد تولیدی که مجهز به آب شرب است، در هر ۲۴ ساعت ۲۵۰۰ قالب یخ تولید خواهد کرد که به طور روزانه در اختیار شهروندان و موکب داران قرار خواهد گرفت.

بابلی افزود: مردم سرپل ذهاب همواره در دفاع از ارزش‌های اسلامی و اعتقادی پیشگام بودند و این امر را چه در قبل از انقلاب و چه در پس از انقلاب به اثبات رساندند.

وی با اشاره به نقش ستاد بازسازی عتبات عالیات در اربعین حسینی افزود: در ایام اربعین این ستاد از نظر تأمین موادغذایی و آب برای زوار بسیار خوب عمل کرد و اقدامات این ستاد در اربعین ماندگار شد.

وی گفت: یکی از چالش‌های سال گذشته در ایام اربعین مشکل گرمازدگی و تأمین یخ مورد نیاز زائران بود که به خوبی مدیریت شد.

وی افزود: با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه مقادیر زیادی نیز آب معدنی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در شهرستان ذخیره‌سازی میشود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار