معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد؛

حبس از ۶ ماه تا یکسال برای دستکاری پلاک/ علت پرداخت همزمان دو خلافی از خودرو

سرهنگ مومنی گفت: اگر راننده‌ای در اعداد و ارقام پلاک دستکاری کرده باشد در وهله اول فرد متخلف ملزم به پرداخت تخلفاتی است که با پلاک قبلی و دستکاری شده انجام داده است، و وی باید همزمان تخلفات پلاک خود را نیز پرداخت نماید.

سرهنگ مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، با بیان اینکه جریمه پوشش پلاک ۶۰ هزار تومان است، گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، دستکاری و مخدوشی پلاک جرم محسوب می‌شود و حبس از ۶ ماه تا یکسال در انتظار فردی است که اقدام به این کار کرده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: موتورسیکلت‌هایی که اقدام به مخدوشی و پوشش پلاک می‌کنند همکاران بنده به پارکینگ منتقل کرده و می‌بایست در کلاس‌های آموزشی شرکت نمایند و پس از آن موتورسیکلت تحویل آنان می‌شود و ترخیص موتورسیکلت مطمئنا یک هفته طول می‌کشد و هزینه‌هایی برای راکبین در پی دارد که به تخلف کردن نمی‌ارزد.

سرهنگ مومنی افزود: با دست افزار‌هایی که در اختیار پلیس است برای خودرو‌ها و افرادی که اقدام به پوشش پلاک انجام می‌دهند، عکس تهیه و به مرکز اجراییات پلیس راهور ارجاع داده می‌شود و مرکز اجراییات برای مالک وسیله نقلیه پیامکی با مضمون دعوت راننده متخلف به قرارگاه سرعت ارسال می‌شود و وی می‌بایست در کلاس‌های آموزشی شرکت کند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر فرد متخلف در کلاس‌های آموزشی شرکت کرد، تعهدی مبنی بر عدم تکرار این تخلف از وی گرفته می‌شود، ولی اگر فرد متخلف علی‌رغم ارسال پیامک در کلاس شرکت نکرد برای بار دوم پیامکی برای وی ارسال می‌شود که اگر مراجعه نکرد بر روی پلاک وسیله نقلیه منع خدمات ثبت می‌گردد که این خودرو دیگر نمی‌تواند فروش رفته و انتقال یابد و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود و تا زمانی که راکب در کلاس‌های آموزشی شرکت نکند این منع خدمات پا برجاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۶ تير ۱۴۰۲
روزی صدتا که صدها ماشین بی پلاک و پلاک پوشانده شده از جلو خود پلیس راه رد میشن . اینها حق و حساب میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
من تو خونه نشسته بودم پیامک عدم استفاده از جریمه به مبلغ ۶۰ تومن اومد برام
تازه این اخرش نیست تقریبا هر بیست روز مبلغ ۱۲۰۰ تومن عوارض ازاد راهی برام میاد
به هر کجا هم میگی کسی قبول نمیکنه
خدا شکر اس ام اس جرایم هم که نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
فقط حرف اگه راست میگید یه فکری هم برای ماشینهای مسیر کرمان یزد بکنید که شدن قاتل جاده و پلیس هم فقط نظاره گره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۵ تير ۱۴۰۲
باور نکنید داخل تونل صدر از غرب به شرق و برعکس کلی موتور و ماشین با پلاک پوشانده شده تردد میکنند خبری از این حرفها نیست داخل تونل موتورمیاد و میره پلیس ایستاده ولی خبری از ثبت تخلف نیست دوربین ها هم فقط از ماشینهایی که از خط کنار رد میشن عکس میگیره ولی از موتور که از انجا داخل تونل رد میشه عکس نمیگیره فلش فقط برای ماشین زده میشه
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۰۶:۱۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
این افرادروبایدبگیرید اجازه رانندگی ندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۵ تير ۱۴۰۲
ماشین من سرقت شد سارقین پلاک خودرو رو بطور کامل رنگ و مخدوش کردن . اما از قضا در راه سرقت با خودرو چپ کردن و راننده سارق مصدوم شد ولی متاسفانه با وجود اینکه نیروی انتظامی سر صحنه حاضر شد و مصدوم هم به بیمارستان منتقل شد گذاشتن تا سارق از بیمارستان مرخص بشه بعد به من اطلاع دادن که خودرو کشف شده . این درحالی بود که خودرو از ابتدا در سامانه به عنوان خودروی سرقتی ثبت شده بود . از کی شکایت کنم ؟ الان دوماهه که داریم مرتب دادگاه و پلیس آگاهی مراجعه می کنیم ولی هیچ کاری برای دستگیری سارق صورت نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۴ تير ۱۴۰۲
به ولای علی قسم من کمربند ایمنیم بسته بودم پلیس جریمه عدم بستن کمربند ایمنی و عدم توجه به ایست پلیس و ... را برای من نوشت و برای هرکدام جریمه جداگانه صادر کرد!!! یعنی من به شخصه اعتقاد آوردم بیش از ۵۰ درصد جریمه هارو ماموران پلیس از خودشون به علت دشمنی وخسومت شخصی مینویسن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۴ تير ۱۴۰۲
پلاک مخدوش فاسدان ییت المال چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۴ تير ۱۴۰۲
سلام تو خانه نشسته بودم که پیامک آمد در محوره شیراز جهرم تخلف ...و ۱۰۰تومان جریمه . به اداره راهنمائی و رانندگی مراجعه کردم وجریان را گفتم و جواب دادند یا مامور ما اشتباه کرده ویا پلاک دستکاری شده گفتم من چکار کنم گفت باید جریمه را پرداخت کنی این چه قانونی است
آخرین اخبار