معاون وزیر راه:

۱۱۵۳ محله حاشیه نشین در کشور وجود دارد

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: ۱۱۵۳ محله حاشیه نشین در کشور وجود دارد که از این میزان کمتر از ۱۰ درصد آن نیازمند جابجایی است که این کار باید مبتنی بر مدل مالی و مسائل دیگر انجام گیرد.

محمد آئینی گاه معاون وزیر راه و شهر سازی شنبه شب در حاشیه بازدید از کوی فلسطین زنجان گفت: عملیات جابجایی مناطق حاشیه‌ای شهر‌هایی از قبیل اهواز، چابهار، خرم آباد و تبریز درحال انجام است.

وی گفت: بنابراین مدل کار مالی، جابجایی‌ها و وضعیت اراضی پس از انجام کار سازی خواهد شد.

معاون وزیر راه در خصوص آخرین وضعیت جابجایی کوی فلسطین زنجان نیز افزود: در سفر استانی رییس جمهوری به این استان در سال ۱۴۰۰، دستور کلی مبنی بر جابجایی کوی فلسطین داده شد، اما ۲ مشکل عمده وجود داشت.

وی گفت: طبق بررسی‌ها در حریم بودن این کوی در مسیر راه آهن و از طرفی بالا آمدن سطح آب‌های سطحی و زیر زمینی، تاثیرگذاری فاضلاب شهر موجب شده به نوعی ساکنن این منطقه از نم و رطوبت آب‌ها و زهکشی موجود در رنج باشند که تشخیص اولیه بر جابجایی داده شد.

آئینی با بیان اینکه مقرر شد تا کارشناسی عمیق تری برنحوه کار و مدل مالی پروژه انجام گیرد، ادامه داد: تلاش بر این است از طریق کمک‌هایی از قبیل بهره گیری از ظرفیت قانونی بودجه سال جاری بند سه تبصره ۱۱ فرآیند جابجایی‌ها و مسائل دیگر مد نظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: کارشناسان امردر حال ساخت واحد‌هایی برای جابجایی ساکنان این منطقه هستند، اما بررسی مدل کاری مالی و مسائل دیگر امری ضروری است.

آئینی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده سه نوع محسوب می‌شود که اولین آن سکونت‌های غیر رسمی حاشیه‌ای است خاطر نشان کرد: راهبرد دولت در این نوع سکونتگاه‌ها بر اساس آنچه در سند ملی آمده سند توانمندی است که این موضوع طی هفته گذشته در هیات دولت مطرح و بزودی اقدام خواهد شد.

معاون وزیر راه اظهار داشت سند ملی می‌گوید در محلاتی که ادامه زیست انسانی قابل انجام است می‌تواند تداوم یابد، باید ساماندهی شود.

وی ادامه داد: محلاتی مثل کوی فلسطین زنجان بنا به دلایلی ادامه زیست در آن امکان پذیر نیست جاجایی آن مطرح می‌شود.

آئینی در سفر یکروزه خود علاوه بر شرکت در شورای مسکن و ستادبازآفرینی شهری، دیدار با شهرداران، از مناطق سکونتگاهی غیر رسمی زنجان بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.