افتتاح دو مرکز بهزیستی در یزد

مرکز توانبخشی اختلالات طیف اتیسم سوین و مرکز توانبخشی سالمندان مهر آسمان به مناسبت هفته بهزیستی در یزد افتتاح شد.

مرکز روزانه آموزشی توانبخشی اختلالات طیف اتیسم سوین به ۳۰ نفر از افراد دارای اختلال اتیسم در محدوده سنی ۲ تا ۱۵ سال به صورت روزانه در بخش‌های مختلف خدمات توانبخشی در ابعاد پزشکی، آموزشی، روانی، اجتماعی و خدمات فرهنگی و و ورزشی ارائه می‌کند. 

خدمات آموزشی توانبخشی رفتاری، خدمات گفتار درمانی و کاردرمانی، خدمات بازی، هنر، موسیقی درمانی و فعالیت‌های ورزشی از جمله خدمات قابل ارائه در این مرکز است.

همچنین با حضور مدیرکل بهزیستی استان یزد، مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان مهر آسمان یزد افتتاح شد.

ایجاد این مرکز توانبخشی با هدف گسترش و ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، مراقبتی به گروه هدف در راستای نیل به توانمندسازی آنان و کاهش تصدی گری دولت صورت گرفته است.

ویزیت سالمندان توسط پزشک عمومی، فیزیوتراپی یا کاردرمانی حسب نیاز سالمندان، خدمات مشاوره‌ای سالمند و خانواده، خدمات پرستاری، مددکاری و گفتار درمانی در این مرکز انجام می‌گیرد.

همچنین از برنامه‌های این مرکز برگزاری اردو‌های یک روزه و چند روزه تفریحی، سیاحتی، زیارتی، علمی و برگزاری برنامه‌های متناسب با مناسبت‌ها و ایام خاص است.

کتابخوانی، شعرخوانی، قصه گویی، اجرا موسیقی و تئاتر و سرگرمی‌های متناسب با سن و نمایش فیلم از دیگر برنامه‌های این مرکز به شمار می‌آید.

مدیرکل بهزیستی یزد در مراسم افتتاحیه مرکز توانبخشی سالمندان مهر آسمان گفت: هدف از تاسیس مراکز توانبخشی سالمندان افزایش کیفیت زندگی انسان‌های سالمند است تا بتوانند با افزایش سطح سلامتی خود زندگی بهتری داشته باشند.

رضا ابهت افزود: در اغلب مراکز توانبخشی در سراسر کشور امکانات رفاهی لازم برای تامین نیاز سالمندان فراهم است و متخصصین در این مراکز آماده کمک و رسیدگی به سالمندان هستند.

از ۲۴ تا ۳۰ تیرماه به نام «هفته بهزیستی» نامگذاری شده و شعار امسال هم «برای مردم، برای بهتر زیستن» است.

گفتنی است تعداد ۱۸ مرکز روزانه توانبخشی سالمندان در استان یزد دایر بوده که ۸۴۳ سالمند را تحت پوشش دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار