مصرف لبنیات تخمیر شده به بهبود سلامت روده کمک می‌کند

مسوول بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: تحقیقات نشان می‌دهد مصرف لبنیات تخمیر شده به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند سلامت روده را بهبود ببخشد.

نگین خالقی مسوول بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: لبنیاتی از قبیل شیر، ماست و پنیر منابع غذایی کلیدی برای حمایت و حفاظت از روده هستند، زیرا مواد مغذی ضروری، ترکیبات فعال زیستی و سایر اجزای بیولوژیکی را دارند و برای حمایت از هضم، جذب و سلامت کلی بدن موثر هستند.

وی اضافه کرد: خوردن ماست و سایر غذاهای لبنی تخمیر شده به عنوان بخشی از الگوی غذایی سالم می تواند سلامت روده را بهبود ببخشد، همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف لبنیات به بهبود ایمنی و کاهش التهاب بدن کمک می‌کند.

این کارشناس ادامه داد: روده مملو از مجموعه ای منحصر به فرد از باکتری های مفید است که نقش مهمی در سلامت انسان ایفا می کند و مهمتر از آن، روده تحت تاثیر غذاهایی است که افراد می خورند که ممکن است موجب متابولیسم ایمنی و در نهایت خطر ابتلا به بیماری های مزمن در فرد شود.

وی ادامه داد: غذاهای لبنی تخمیر شده غنی از میکرو ارگانیسم ها یا پروبیوتیک ها به عنوان گروه منحصر به فردی از مواد غذایی هستند و به بهبود سلامت روده کمک می کنند.

خالقی افزود: محصولات لبنی یک "ابزار انتقال" پروبیوتیکی مطلوب هستند زیرا می‌توانند از باکتری‌های پروبیوتیک در برابر سطوح بالای اسید معده محافظت کنند و به مقادیر بالاتری از پروبیوتیک‌ها اجازه دسترسی به روده را بدهند.

برچسب ها: لبنیات ، منابع غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.