رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام خبر داد

پیشرفت ۴۲ درصدی پتروشیمی هلیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: پیشرفت پتروشیمی هلیلان از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان، با تزریق تسهیلات ارزی و ریالی به ۴۲ درصد رسیده است.

رضا محمدرحیمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اظهار کرد: پتروشیمی هلیلان از مصوبات رئیس جمهوری به استان ایلام بوده و هم اکنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قطعا در سال جاری شتاب پروژه بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل تبصره ۱۸ بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این پروژه قرار گرفت، افزود: بیش از ۴۰ میلیون یورو دستگاه و تجهیزات توسط سرمایه گذار این پروژه خریداری شده و در منطقه هلیلان قرار دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام بیان کرد: پیشنهاد شده برای تسهیلات بعدی پتروشیمی هلیلان در سفر بعدی رئیس جمهور به استان به این مسئله توجه جدی شود.

محمدرحیمی مطرح کرد: یک نیروگاه برق ۸۰ مگاواتی نیز در پتروشیمی هلیلان برای تامین برق پروژه ساخته شده که برق تولیدی به شبکه استان نیز تزریق می‌شود.

وی گفت: ساخت و ساز‌های عمرانی در پروژه هلیلان در سال جاری شتاب می‌گیرد، روند پیشرفت پروژه هم اکنون مطلوب است و بطور قطع در آینده باعث پیشرفت و آبادانی در منطقه محروم هلیلان می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۳ نفر در پروژه پتروشیمی هلیلان مشغول به کار هستند، اظهار کرد: این پروژه سالانه ۲۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک، اتیلن و وینیل استات تولید می‌کند.

وی مطرح کرد: مصوبه احداث ناحیه صنعتی پایین دستی پتروشیمی دهلران از محل سفر رئیس جمهوری نیز به طور ۱۰۰ درصد انجام شده و تمامی زیرساخت‌های لازم مثل آب و برق برای سرمایه گذاری فراهم است.

وی بیان کرد: چند طرح مهم صنعتی همچون تسهیلات سرمایه در گردش برای فولاد ایوان، طرح تولید اسید سولفوریک و اجرای فاز دوم طرح کاغذ سنگی چرداول برای سفر دوم رئیس جمهور به استان پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.