مسئله محوری، دستور کار جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال مسئله محوری، دستور کار جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان است.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد گفت: برخی آیین نامه‌ها و مقررات داخلی دستگاه‌ها به عنوان موارد مخل و مزاحم کسب و کار از سوی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان شناسایی و از طریق وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری خواهد شد.

او  افزود: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مباحث چالش برانگیز باید مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

به گفته اشرفی، برخی مشکلات پیش پای بخش خصوصی مربوط به قوانین بالا دستی است که با انتقال آن ها، از مرکز پیگیری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی  عنوان کرد: امسال بنا بر این است که جلسات ما خروجی محور باشد و در این زمینه باید دستور کار‌های جلسات مسئله محور و نتیجه بخش باشد.

او گفت: تمامی پیگیری‌های ما در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید گامی رو به جلو برای توسعه استان باشد.

اشرفی افزود: در این جلسه برخی معدنکاران استان درخصوص آزادسازی پهنه‌های معدنی از سوی دستگاه‌های متولی نقد‌هایی داشتند که مقرر شد با توجه به موافقت اکثریت اعضا با آزاد سازی پهنه‌ها، دستگاه متولی که محدودیت‌های قانونی از جنس مغایرت آیین نامه‌ها با قوانین بالادستی دارند، آیین نامه‌های آن‌ها در این شورا مطرح و تصمیم‌گیری شود که اصلاح این موارد گامی در ایجاد فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: مقرر شد اداره کل صنعت، معدن و تجارت برخی از پهنه‌هایی که به مزایده رفته و به خاطر اشکالات فنی در سامانه، قابلیت مزایده مجدد را ندارد از سطح ملی پیگیری کند. همچنین این موضوع در شورای ملی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی طرح و بررسی شود و از سطوح ملی هم از سوی استانداری پیگیری خواهد شد تا به نتیجه برسد.

او بخش معدن را یکی از پیشران‌های توسعه اقتصادی استان خواند و گفت: آن گونه که شایسته است این بخش در ایجاد ارزش افزوده خراسان جنوبی سهم چشمگیری ایجاد نکرده که با پیگیری مشکلات مختلف به دنبال تقویت بخش معدن در اقتصاد استان هستیم.

در این جلسه، انتخابات اعضای جدید بخش خصوصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند نیز برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار