برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ هزار شغل در استان قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: تعهد اشتغال امسال استان ۲۰ هزار شغل است که با کمک دستگاه‌های اجرایی آن را محقق می‌کنیم.

 عین الله کشاورز ترک در خصوص وضعیت بیکاری و اشتغال استان اظهارداشت: تعهد اشتغال استان قزوین ۲۰ هزار شغل در سال جاری است که با توجه به اهمیت و فضایی که در استان وجود دارد می‌توانیم در ردیف استان‌های شاخص و پیشرو باشیم.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده خوشبختانه نرخ بیکاری در استان نیز کاهش یافته و به ۷.۳ درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری رسیده که در این زمینه نیز در رده چهارم کشوری قرار داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان قزوین ۴۳.۶ درصد محاسبه شده و در ردیف شش استان برتر کشور قرار گرفته ایم و اگر دو شاخص نرخ بیکاری و رشد مشارکت اقتصادی را بررسی کنیم و مورد توجه قرار دهیم در ردیف استان‌های شاخص هستیم.

کشاورز ترک اظهارداشت: تعهد اشتغال امسال ما ۳۴ درصد با کمک مدیران دستگاه‌های حوزه اشتغال محقق شده است.

این مدیر بیان کرد: با ثبت نام ۶۵۰۰ نفر در سامانه رصد اشتغال تاکنون و در این مدت رتبه اول کشور هستیم و سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت با ثبت بالای ۵۰ درصد بیشترین اشتغال را ایجاد کرده اند.

کشاورز ترک گفت: این آمار و اطلاعات ماهیت اشتغال استان را نشان می‌دهد و ما تلاش می‌کنیم آسیب‌های اشتغال اتباع را هم بررسی کرده و در حوزه خدمات هم مسائل را مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهارداشت: بخش خدمات در استان کمی مغفول مانده و قرار شد برای تقویت بستر اشتغال در خدمات توجه به حوزه ارتباطات، مخابرات و پارک علم و فناوری و گردشگری توسط سایر دستگاه‌ها جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد: در پرداخت وام‌های اشتغال در سال پیش رو هم این موارد در اولویت است.

کشاورز ترک در ادامه گفت: سال گذشته در حوزه بند «ب» تبصره ۱۶ سازمان بهزیستی با ۹۰ درصد و کمیته امداد با پرداخت ۹۱ درصد اعتبارات از شاخص‌های خوبی برخوردار شوند.

وی بیان کرد: همچنین در جز دوم بند «ب» تبصره ۶ قانون بودجه تا پایان تیرماه توانستیم ۴۸.۱ درصد تسهیلات را محقق کنیم و مبلغ ۷۰۴ میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده و در چند روز آینده این میزان افزایش خواهد یافت.

این مدیر گفت: بانک‌های ملت، ملی، پارسیان، ملل و دی از عملکرد خوبی در پرداخت تسهیلات یاد شده برخوردارند.

وی اظهارداشت: در حوزه مشاغل خانگی اعتبارات سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است و بر اساس شاخص‌های تعیین شده پرداخت می‌شود.

کشاورز ترک یادآورشد: هفته گذشته این اعتبارات ابلاغ شده، اما هنوز تخصیص نیامده و در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری اتباع خارجی هم اولین جلسه برگزار شده و به دلیل اهمیت موضوع همه ماهه این جلسات برگزار می‌شود و وضعیت را ارتقا خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.