انجام بیش از ۱۰ هزار معاینه فنی خودرو در اردبیل

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۱۰ هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین در ۳ ماهه گذشته به مراکز معاینه فنی استان اردبیل مراجعه کرده‌اند.

رضا شیرین زاده دربازدید از مرکز معاینه فنی شهرستان اردبیل اظهار کرد: از تعداد وسایل نقلیه مذکور تعداد ۹ هزار و ۶۱خودرو در معاینه قبول و موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده و همچنین یک هزار و ۳۹ خودروی مابقی نیز در طی فرآیند مذکور مردود شده‌اند.

او با بیان اینکه ۸ هزار و۱۱۳ خودرو در معاینات فنی اولیه و۹۴۸ خودرو نیز در معاینات فنی بعد از اصلاح عیوب خودرو قبول شده‌اند افزود:در مرحله اول شاهد افزایش و در مرحله دوم کاهش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین ونیمه سنگین موظف هستند در دوره‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام کنند، عنوان کرد: هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودرو‌ها و افزایش ایمنی تردد خودرو‌ها است.

او فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین را در استان اردبیل یادآور شد و گفت:از این تعداد ۳ مرکز در شهرستان اردبیل و ۱ مرکز نیز در شهرستان پارس آباد در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: مدت اعتبار برگه‌های معاینه فنی صادر شده، برای خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین با عمر ۱۰ سال برابر ۶ ماه بوده و این اعتبار برای خودرو‌های با عمر بالای ده سال برابر ۳ ماه است.

او تصریح کرد: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی، از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.