۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان البرز ویلایی ساخته می شود

مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز اعلام کرد: ساخت خانه‌های ویلایی با کیفیت و دارای امکانات زیرساختی مناسب محور طرح نهضت ملی مسکن این استان قرار گرفته است.

رضا خالقی  گفت: برهمین اساس پروژه خانه‌های ویلایی شهرستان نظرآباد با ۲۰۰ واحد مسکونی کلنگ زنی و آغاز شد تا بتوان به تناسب سلیقه و نیاز مردم گام برداشت.

وی ادامه داد: ساخت حدود ۹۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای استان البرز هدفگذاری شده که بخشی از این واحد‌ها به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: پروژه مسکن ویلایی شهرستان نظرآباد در زمینی به مساحت حدود ۱۰ هکتار در دست ساخت قرار گرفت؛ ساخت خانه‌های ویلایی و ۲ طبقه به عنوان مهمترین اولویت طرح نهضت ملی مسکن در این استان با شتاب در حال انجام است.

خالقی گفت: در کنار ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی ویلایی، احداث کتابخانه عمومی طرح نهضت ملی مسکن نظرآباد نیز آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با بیان اینکه انعکاس اقدامات صورت گرفته در این بخش خود بخشی از جهاد تبیین است، گفت: اصلی‌ترین نیاز طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین بود که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ نقشه لازم دراین استان تهیه و آماده سازی شده بود، اما بانک اطلاعاتی زمین در استان ضعیف بود.

وی ادامه داد: پس از نام نویسی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان بلافاصله کار جهادی را برای جانمایی زمین مناسب در حوزه‌های املاک و شهرسازی آغاز شد و مشاوران ذیصلاح به کار گرفته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با تاکید براین نکته که این استان جرو استان‌هایی بود که طی ۶ ماه تمام زمین طرح نهضت ملی را تامین کرد، گفت: طبق برنامه ابلاغی می‌بایست یک هزار و ۷۰۰ هکتار زمین تامین می‌کردیم که این رقم را ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در قالب چهار شهرک مسکونی رساندیم.

خالقی بیان کرد: با سند آمایش استان مصوبات مسکن را پیش بردیم و در کنار شناسایی متقاضیان بالقوه طرح نهضت ملی مسکن را انجام دادیم؛ ۲۳۸ هزار نفر در سامانه نهضت ملی البرز ثبت نام کردندکه در برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ۹۶ هزار واحد مسکونی برای البرز تعریف شده است.

وی گفت: ثبت نام اولیه متقاضیان نیاز به پالایش داشت که این اتفاق هم افتاد و جزو استان‌های پیشرو هستیم و بیش از ۹۶ درصد متقاضیان پالایش شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: از مجموع ۲۳۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن البرز ۱۵۶ هزار نفر آنان واجد شرایط اولیه شناخته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وکیلی
۰۰:۱۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۲
منم عضوی از مسکن ملی شهرک ناز هستم همیشه رتبه دو و سه از پروژه نیلوفر ۳که ۲۰ واحدی بود رو داشتم
و همیشه اورده هام رو به موقع واریز کردم
ولی یکهو از پروژه نیلوفر۳به پروژه نیلوفر۴ پرتاب شدم

میتونم حدس بزنم بازم پارتی بازی شده چون مرتب به پروژه سر میزنم و پروژه ۱و ۲و۳ وامشون رو هم دریافت کردن و تا چند ماه دیگه مسکن شون تحویل میشه
واقعا کسی جوابگو هست؟
از رتبه دو و سه چه طوری شد که ۱۸ نفر از من یهو خوش حساب تر پیدا شد و من رو پرت کردین پروژه نیلوفر۴؟
این ۱۸ نفر آشنای کیا هستن ؟
کجا میشه پیگیری کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید صابری
۱۷:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
هشتگرد پس چی