توسعه و تسهیل در انجام مبادلات و مراودات تجاری گمرک پرویزخان

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : ارتقای دانش فنی و گمرکی کارکنان در این گذرگاه رسمی منجر به توسعه و تسهیل در انجام مبادلات و مراودات تجاری و مرزی می‌شود.

قاسم مطلبی مدیرکل گمرک پرویزخان در اولین جلسه مدیریت دانش در اداره کل گمرک پرویزخان، با اشاره به نقش راهبردی مرز رسمی پرویزخان و جایگاه نخست این گمرک در صادرات کالا‌های غیر نفتی به عراق در بین دیگر مرزها، گفت : پرویزخان به عنوان یک گمرک راهبردی که سالانه حجم قابل توجهی از تجارت خارجی را انجام می‌دهد نیازمند اجرای فرآیند مدیریت دانش است تا با استفاده از این ظرفیت سهم بیشتری از مبادلات تجارت و تسلط بر بازار عراق را برای کشور فراهم کند.

وی اظهار کرد: ارتقا و تقویت دانش کارکنان گمرک یک ضرورت است و گمرک به عنوان یک نهاد فنی و تخصصی باید از نظر بهره وری در حوزه علوم گمرکی و تجهیز کارکنان آن با قوانین گمرکی توسعه یابد.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: دفتر آموزش و پژوهش گمرک جمهوری اسلامی ایران در طول سال و در گمرکات مختلف در زمینه‌های تخصصی آموزش‌هایی برگزار می‌کند که برای کارکنان بسیار مفید و ضروری است و کارکنان گمرک که در این نهاد فعالیت می‌کنند باید همواره از نظر دانش گمرکی اشرافیت لازم را داشته باشند.

مطلبی ادامه داد: هر اندازه که مدیریت دانش در حوزه گمرکات مرزی و اجرایی نهادینه شود مراودات تجاری و فعالیت‌های اقتصادی بهتر و سهل‌تر انجام می‌شود که این خود زمینه بهره وری در زمان و نیروی کار را فراهم می‌کند.

معاون امور گمرکی اداره کل گمرک پرویزخان گفت: با توجه به سیاست‌های جدید گمرک ایران تلاش می‌کنیم در راستای اجرایی شدن مدیریت دانش در مرز پرویزخان قدم برداریم.

الماس کریمی افزود: یکی از مشکلات عمده گمرکات مرزی در حوزه سامانه‌ها و دسترسی کارشناسان به آن است که نیاز است با اجرایی شدن مدیریت دانش در گمرک این مهم محقق و روند کار‌های گمرکی با شتاب بیشتری انجام گیرد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با توجه به اهمیت گمرک پرویزخان و اجرای بیشتر رویه‌های گمرکی در این مرز جلسات فنی با کارشناسان واحد‌های مختلف برگزار شود تا با یادآوری قوانین گمرکی در زمینه کاهش زمان به اجرای فرایند‌های گمرکی کمک کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار