جهان قدمتی دو برابر تصور ما دارد

تحقیقاتی تازه نشان داده اند که قدمت جهان دو برابر آن چیزی است که تاکنون تصور می‌کردیم.

کارشناسان دانشگاه اتاوا مدل جدیدی از جهان ایجاد و ادعا کرده اند که انفجار بزرگی ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سال پیش رخ داده است.

این بدان مفهوم است که جهان قدمتی دو برابر آنچه ما فکر می‌کردیم، دارد. ما در تخمین‌های قبلی تصور می‌کردیم قدمت جهان ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سال است. 

پروفسور راجندرا گوپتا، محقق این مطالعه گفت: مدل تازه اختراع شده ما زمان شکل‌گیری کهکشان‌ها را چندین میلیارد سال افزایش می‌دهد که نشان می‌دهد جهان ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سال قدمت دارد. 

دانشمندان با مطالعه قدیمی‌ترین ستارگان بر اساس نور کهکشان‌های دوردست، سن جهان را محاسبه کرده اند. با این حال، بسیاری از کارشناسان از وجود ستارگانی که حتی پیرتر از آن به نظر می‌رسند، متحیر هستند. 

برای مثال، عمر «متوشالح»، ستاره‌ای در صورت فلکی ترازو بین ۱۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تا ۱۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون سال سال تخمین زده می‌شود. علاوه بر این، تلسکوپ فضایی «جیمز وب» وابسته به ناسا بسیاری از کهکشان‌های اولیه را شناسایی کرده است که به نظر می‌رسد در وضعیت توسعه پیشرفته قرار دارند.

پروفسور گوپتا ادعا می‌کند که مدل قبلی مبتنی بر نور دقیق نیست.

وی توضیح داد: با اجازه دادن به این نظریه برای همزیستی با جهان در حال انبساط، تفسیر مجدد نور به عنوان یک پدیده امان پذیر می‌شود می‌شود. بنا بر این بازه زمانی تشکیل کهکشان‌های اولیه که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا مشاهده شده اند را می‌توان تمدید کرد.
 
پرفسور افزود: این اصلاح مدل کیهانی به حل معما درباره اندازه کهکشان‌های کوچک که در کیهان اولیه مشاهده شده اند، کمک کرده و امکان رصد دقیق‌تر را فراهم می‌کند.

منبع: الیوم السابع

برچسب ها: کیهان ، جهان هستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۸ تير ۱۴۰۲
از عظمت کائنات پیداست خدا چه جور موجودیه
آخرین اخبار