برای ارتقای مشارکت مردم در انتخابات باید به مردم تضمین سلامت داد

استاندار قزوین گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی برای انتخابات سالم، تاثیر ثروت بر آراست.

 اعلایی استاندار قزوین در جلسه ستاد انتخابات استان قزوین گفت: موضوع انتخابات، کارویژه اصلی دست اندرکاران دستگاه سیاسی کشور است و تمهیدات لازم متناسب با آن در حال انجام است.
 
وی افزود: مدیران سیاسی استان تجربه حضور در اجرای انتخابات را دارند که نوید برگزاری یک انتخابات سالم را می‌دهد. همه مدیران اجرایی برای انجام وظایف درست خود باید مراقبت کنند که وارد حاشیه‌ها نشوند.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم گفت: امسال جلسات متعددی در زمینه انتخابات تا موعد آن برگزار خواهد شد. به منظور دستیابی به شاخص‌های امنیت، سلامت و رقابت برنامه ریزی شده است. یکی از دغدغه‌های قبل از برگزاری انتخابات، اصلاح برخی قوانین آن متناسب با شرایط است. با توجه به ظرفیت‌های استان در برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، احتمال دارد قزوین یکی از استان‌های موردنظر باشد.
 
کاظمی افزود: حساسیت انتخابات، تقید به زمان است؛ بنابراین باید آمادگی‌های لازم انجام شود. اگر فرآیند پیش ثبت نام در نظر گرفته شود این مهم از مردادماه صورت خواهد گرفت. طبق بررسی‌های انجام شده بخشی از شیوه نامه‌ها براساس دوره‌های گذشته انجام خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: باتوجه به شرایط جوی و جغرافیایی استان یکی از آمادگی‌ها باید متناسب با آن در نظر گرفته شود. وزارت کشور و شورای نگهبان در زمینه شفافیت هزینه‌های انتخاباتی نمایندگان ورود کرده است.
 
این مقام مسئول گفت: استفاده از ظرفیت مردم و نخبگان در دستور کار قرار گیرد. از فضای رسانه‌ای استان هم باید نهایت استفاده را کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.