آئین تجلیل از برترین های کنکور خراسان رضوی برگزار شد

 آئین تجلیل از افتخارآفرینان رتبه های برتر کنکور سراسری و المپیاد های دانش آموزی دراستان خراسان رضوی برگزار شد.

عباس ابراهیمی معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: طرح های مختلف بنیاد ملی نخبگان با هدف افزایش توانمندی ُ‌ایجاد مهارت و در نهایت اشتغال پذیری افراد برنامه ریزی شده است.

او افزود: هر کدام از طرح های بنیاد جامعه هدف متفاوتی از نخبگان ُ‌استعدادهای برتر و سرآمدان را در بر دارد و بر همین اساس مشوق ها و طرح های حمایتی آن نیز با یدکدیگر متفاوت است.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: از برنامه های کلان این بنیاد میتوان به ایجاد اشتغالً فراهم آوردن مسکن و توجه به علوم انسانی و پایه نام برد تا در نهایت منجر به حمایت از نخبگان کشور شود و آنها فراغ از دغدغه های موجب به ایفای نقش تاثیر گذار خود در جامعه باشند.

سجادی رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این نشست ها منجر به هم افزایی و هم فکری بیشتر در انسجام پیگیری مساییل مرتبط به نخبگان خواهد شد و دانشجویان نیز با طرح های مختلف بنیاد آشنا می شوند.

او افزود: خوشبختانه سال به سال بر تعداد تقدیر شدگان استان افزوده میشود و این در حالی است که نسبت تعداد دختران به پسران که در گذشته کمتر بود ُ‌اکنون در حال رسیدن به هم است.

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان به دنبال استعدادهای برتر است تا با یاری شما بتوانیم به اهداف کلان استانی و کشوری دست پیدا کنیم.

مسعود میرزایی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: اکنون ارتباط بین پارک و بنیاد نخبگان استان بسیار به هم نزدیک است و نخبگان میتوانند در عرصه های مختلف علمی سعی در ایفای نقش خود داشته باشند.

او افزود: با توجه به افزایش اختیارات قانونی در حمایت از نخبگان این آمادگی در قسمت های مختلف استان و از جمله پارک علم و فناوری دراین خصوص وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد:‌ تجربه نشان داده است که حضور فیزیکی در محیط نخبگانی پارک تاثیر بسیاری در ایجاد جرقه های علمی و دیدن دستاوردهای فناور دارد تا اینکه فردی بخواهد از این دستاوردها برای شما بیان مطلب کند.

رضا لطفی معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه باید آینده خود را از هم اکنون پایه ریزی کنید گفت: برای رسیدن به آینده درخشان نیاز است تا از هم اکنون به فکر تربیت ذهن خود در مسیر خواستن باشید و برای رسیدن به آن باید طرز فکر رشد خود را تغییر دهید.

او افزود:‌ آنچه که افراد را محدود میکند و یا باعث ایجاد حرکت های تاثیر گذار را در پی دارد به نوع تفکر افراد باز میگردد.

معاون پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: اکنون دانش جویان باید بیشتر مطالعه کنند و به کتاب های درسی فقط تکیه نداشته باشند تا مطالعه منجر به رشد آنها شود.

لطفی بیان کرد:‌ باید مشاهده گر باشید و افکار جدید باید در میان دانشجویان گردش داشته باشد تا در نهایت منجر به تاثیر گذاری داشته باشد و به این نکته دقت داشته باشید که ایده مهم نیست بلکه مسئله و رسیدن به مسایل خوب منجر به رشد افراد میشود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان علمی کنکور سراسری و المپیادهای دانش آموزی استان خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها: تجلیل ، نخبگان ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار