اخلاق و رفتار آمر به معروف باید زینت جامعه باشد

آیت‌الله سعیدی گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه با رفتار، منش و نوع برخورد اجتماعی خود باید زینت و الگویی در جامعه باشد.

آیت الله سیدمحمد سعیدی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم در همایش رؤسا و دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر و هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر گفت: اینکه اهمیت دادن به این هفته در دل خود پیامی دارد و اگر در یک هفته به نام فریضه‌ای شده است برای این منظور است که در طول یک سال آن موضوع فراگیر باشد و با درایت، حکمت و در نطر گرفتن اقتضائات به آن فریضه و موضوع توجه شود.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت افزود: در مورد برپایی فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید تلاش کنیم کسانی که جلوتر حرکت می‌کنند و کسانی که عقب می‌مانند و کند هستند باید جمع کنیم و نحوه اقدامات انجام شده و کم و کاستی‌ها و تندی‌ها بررسی و تحلیل شود و در قالب یک بسته مناسب محتوایی دوباره در جامعه پیاده سازی شود.

آیت الله سعیدی شرط اصلی اجرا و تاثیر امر به معروف و نهی از منکر را متوجه متصدیان دانست و گفت: کسانی که متصدی امور در این زمینه هستند به عنوان یک لکوموتیو ران باید امور را معقول جلو ببرند.

آیت الله سعیدی افزود: آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه با رفتار، منش و نوع برخورد اجتماعی خود باید زینت و الگوی جامعه باشد تا تاثیر گذاری لازم را بر زمینه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد و باید با محبت‌های خود کاری نماید که دیگران جلب شوند و همراهی لازم را با شخص امر به معروف و ناهی از منکر داشته باشند.

او ادامه داد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید به ارتقای فرهنگ عمومی کمک کننده باشد و بتواند تحول و دگرگونی ایجاد کند و این موضوع با الگو شدن آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت می‌گیرد.

استاندار قم هم در این همایش با اشاره به ظرفیت‌های مردمی و دینی در قم گفت: موضوع عفاف و حجاب از حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه است که نیاز به همت و تلاش و ارتباط گیری موثر با مردم دارد.

شاهچراغی شیوه ارتباط گیری دبیران ستاد امر به معروف و هماهنگی و هم‌افزایی آنان را ضروری عنوان کرد و افزود: در تجربه ۴ دهه انقلاب اسلامی هر وقت از مردم کمک گرفته شد امور پیش رفت و هرجایی که مردم وارد میدان شدند اوضاع درست شد.

او توجه به قانون و عمل کردن در چارچوب قانون را در موضوع امر به معروف یک وظیفه عنوان کرد.

استاندار اضافه کرد: قم به دلیل جایگاه، نقش و اهمیتی که به عنوان مرکز تشیع و انقلاب دارد اجرای قانون را در شهر دو چندان می‌کند و باید در شهر مقدس قم به ملاحظات خاص خود شهر و تفاوت‌های آن با سایر استان‌ها توجه نمود و همه ابعاد شهر قم را مورد توجه قرار دارد.

استاندار  با اشاره به اینکه در بحث عفاف و حجاب در میدان تقابل و جنگ تمام عیار قرار داریم، افزود: اراده مدیران و دبیران هر دو باید متوجه اهمیت جایگاه قم باشد و باید همه به صورت میدانی پای کار باشند.

شاهچراغی ادامه داد: بخشی از مسائل در بحث عفاف و حجاب از روی آگاهی، برنامه ریزی و به عمد باشد، اما بخش خیلی زیادی از ناهنجاری در عفاف و حجاب به دلیل ناآگاهی و غیر عمدی است که با اقدامات تبیینی، آموزشی و فرهنگ سازی قابل حل است.

استاندار به ضرورت برخورد سلبی هم اشاره کرد و افزود: برخورد سلبی هم باید مورد توجه باشد و برای این موضوع باید اقدامات میدانی را با همدلی و همراهی همگانی انجام داد.

وی ادامه داد: قم از ظرفیت خوبی در بحث آموزش برخوردار است و در این زمینه می‌توان از ظرفیت طلاب استفاده کرد و با همکاری مجموعه ادارات نسبت به تبیین و احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطوح مختلف جامعه اقدام نمود.

شاهچراغی با اشاره به اینکه با تمام دسیسه‌ها و فشار‌های خارجی مردم پای انقلاب و نظام ایستاده اند، افزود: انقلاب با قدرت در حال حرکت است و اگر چند نفر هم در کف خیابان حرفی زدند و حرکتی کردند تاثیری در حرکت رو به جلوی انقلاب ندارد و نباید نگران باشیم که انقلاب از دست رفته است.

به گزارش تسنیم، در این همایش با حضور مسئولان از نرم افزار تلفن همراه ستاد من که به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم تولید شده است رونمایی شد.

این نرم افزار با هدف دسترسی‌های راحت‌تر مردم برای گزارش‌های مردمی، ارائه آموزش و ارتباط با ستاد و معرفی فروشگاه‌ها و کسبه‌ای که پوشاک اسلامی تولید می‌کنند عرضه شده است.

در پایان این مراسم احکام رؤسا و دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان قم از طرف ستاد امر به معروف ونهی از منکر به مدیران کل ادارات اعطا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار