پریگوژین: گروه واگنر در حال حاضر در جنگ اوکراین حضور ندارد

رهبر گروه واگنر از عدم حضور نظامیان این گروه در جنگ اوکراین خبر داد.

پس از تخطی گروه واگنر از دستورات فرماندهی روسیه که به شورش این گروه علیه ارتش تفسیر شد، عملا این گروه که نقشی مهم در جنگ اوکراین داشت از این جنگ کنار کشید. با این حال، گروه واگنر هنوز منحل نشده و یگان‌های رزمی این کشور در بلاروس مستقر هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر امروز (چهارشنبه) در استقبال از نظامیان خود در بلاروس اعلام کرد: در حال حاضر گروه واگنر نقشی در جنگ اوکراین ندارد.

او در این مراسم خطاب به نیروهایش گفت: همرزمان من به خاک بلاروس خوش آمدید. ما با افتخار جنگیده ایم. شما کار‌های بزرگی برای روسیه انجام داده اید. آنچه اکنون در جبهه‌های نبرد اوکراین رخ می‌دهد مایه شرمساری است که ما نیازی به درگیر شدن در آن نداریم. 

پریگوژین در ادامه به نیروهایش دستور داد با مردم محلی به خوبی رفتار کنند و ارتش بلاروس را آموزش دهند و توان نظامی خود را برای یک سفر جدید به آفریقا تقویت کنند. 

او با اشاره به جنگ اوکراین تاکید کرد: ما شاید زمانی به عملیات ویژه در اوکراین بازگردیم که مطمئن باشیم مجبور نخواهیم بود شرمساری را تحمل کنیم. 

این برای نخستین بار است که از زمان حل و فصل تمرد گروه واگنر با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، رئیس گروه واگنر درباره جنگ اوکراین و احتمال حضور نظامیانش در این جنگ سخن می‌گوید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار