پرمصرف‌های برق ۲ درصد کم شدند

پارسال تعداد قبوض خانگی پرمصرف ۲ درصد کاهش داشته و سه هزار و ۲۸۲ مشترک نیز مشمول پاداش شده‌اند.

بخشایی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۴۳۰ هزار و ۲۱۵ مشترک فعال است، گفت: پارسال تعداد قبوض خانگی پرمصرف ۲ درصد کاهش داشته و سه هزار و ۲۸۲ مشترک نیز مشمول پاداش شده‌اند.

او افزود: برای هر بخش از مشترکین اقدامات مدیریتی خاص را در دستور کار قرار داده‌ایم.

بخشایی تصریح کرد: در بخش روشنایی معابر، تعدیل روشنایی معابر درون شهری و برون شهری، میادین و فضای سبز در حال انجام است و این تعدیل در معابر درون شهری تا ۵۰ درصد انجام خواهد شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از مشترکین اداری و خانگی خواست که دمای هوا منازل و ادارات را روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند، همچنین از روشنایی روز استفاده شود.

او با بیان اینکه انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی این است که مولدین دیزلی خود را در جهت مدیریت مصرف برق حداقل از ساعت ۱۰ تا ۱۳ روز وارد مدار کنند و در این خصوص پاداش هم پرداخت خواهیم کرد، گفت: از ابتدای خرداد به‌ازای هر کیلووات کاهش مصرف مشترکین تا ۲۰ برابر تعرفه یعنی ۲ هزار تومان پاداش پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


بخشایی با بیان اینکه در جهت جلب بیشتر مشارکت بخش خانگی، امسال طرح تشویقی اعطای پاداش به مشترکین این بخش افزایش چشمگیری داشته است، عنوان کرد: استفاده از دمای آسایش ۲۴ درجه، دور کند کولر آبی، سایبان، درزگیری مناسب، موکول کردن استفاده از وسایل برقی پر مصرف مانند جارو برقی، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی به ساعات غیر از پیک (ساعت خنک انتهای شب و ابتدای روز) باعث کاهش حدود ۲۰ درصدی میزان برق مصرفی می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تأمین برق مطمئن و پایدار اصلی‌ترین اولویت شرکت توزیع برق است، افزود: با اعمال درست مدیریت مصرف برق و کاهش در مصرف آن، تأمین برق با قابلیت اطمینان لازم انجام خواهد شد.

او بیان کرد: در زمینه مدیریت مصرف برق در صنایع مهم نحوه مدیریت مصرف به گروه‌های مختلف ابلاغ شده و در مجموع ۸۵ درصد صنایع خراسان جنوبی محدودیت مصرف نخواهند داشت.

بخشایی ادامه داد: هم اکنون ۴۰ تیم با ۸۰ نیرو در حال پایش ادارات استان هستند، اما تاکنون در مورد افزایش مصرف برق ادارات اخطاری صادر نشده و برای گذر از تابستان، مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان در ساعات اوج بار لازم است بنابراین مدیریت و همراهی در مصرف برق توسط مشترکان از ساعت ۱۱ تا ۱۷ همچنین از ساعت ۱۸ تا ۲۲ ضرورت دارد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار کرد: در صورتی که مشترکان، مصارف عمده برق خود را به ساعات غیر اوج بار منتقل کنند، وسایل سرمایشی به صورت مدیریت شده استفاده شود و وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار به کار نرود، علاوه بر اینکه می‌توانند مشمول طرح پاداش ۲۰ برابری صرفه‌جویی در مصرف برق شوند از صدور قبض‌های با تعرفه مضاعف ناشی از مصرف بالا نیز جلوگیری کنند.

برچسب ها: مصرف برق ، مشترک برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار