مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام:

۱۸ هزار مودی در ایلام از مالیات معاف شدند

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: از ۲۵ هزار و ۹۳ مودی که طی سال گذشته اقدام به ثبت فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم کرده اند، برای ۷۰ درصد از این تعداد مالیات صفر ثبت شده است.

غلامرضا جنتی مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد درآمد کل استان را امور مالیاتی تامین می‌کند و در این خصوص بیشترین سهم از وصول درآمد‌های مالیاتی مربوط به اشخاص حقوقی و شرکت‌های بزرگی است که پرونده مالیاتی آن‌ها در استان بررسی می‌شود.

وی افزود: کمتر از سه درصد از سهم وصول در آمد‌های مالیاتی مربوط به اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام مطرح کرد: در این راستا، چون برای امور مالیاتی هیچ اطلاعاتی از درآمد مودیان یا فروش کالا و خدمات آنان محرز نشد، کل درآمد مودیان تا سقف معافیت پایه‌ای که سالانه طبق قانون اعلام می‌کنند همگی قطعی و به عبارتی حدود ۱۸ هزار مودی که از تبصره ۱۰۰ استفاده کرده بودند، از پرداخت مالیات معافات شدند.

وی اظهار کرد: سیاست سازمان امور مالیاتی شناسایی و اخذ مالیات از افرادی است که فرار مالیاتی دارند و مالیات و حق دولت را پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه با اجرای سامانه مودیان و فراگیری سامانه‌های پایانه‌های فروشگاهی، از ۱۰۰ درصد فرار مالیاتی جلوگیری خواهد شد، افزود: قانون پایانه‌های فروشگاهی، بستر درستی برای اجرای قوانین مالیاتی است و در صورت اجرای این قانون و صدور صورتحساب بر بستر نظام مالیاتی و ایجاد شفافیت، از فرار مالیاتی جلوگیری خواهد کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام بیان کرد: تمامی فعالان اقتصادی مکلف به ثبت نام در سامانه مودیان هستند، اوایل آبان سال گذشته شرکت‌های بورسی و فرابورسی، اوایل دی ماه دستگاه‌های اجرایی، ابتدای سال جاری اشخاص حقوقی و سپس صاحبان مشاغل یا اشخاص حقیقی مکلف شدند در سامانه ثبت نام و صورتحساب خود را در این سامانه کامل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.