نصرالله: توهین به قرآن، توهین به همه مسلمانان است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به هتک حرمت قرآن در سوئد خواستار اخراج سفرای سوئد از کشور‌های اسلامی شد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد واکنش نشان داد و توهین به قرآن را «توهین به همه مسلمانان» دانست. او همچنین گفت که آتش زدن پرچم عراق «توهین به دولت و مردم این کشور» است.

براساس گزارش شبکه المنار، دبیرکل حزب‌الله خواستار اخراج سفرای سوئد از کشور‌های اسلامی شده و اعلام کرد: «ملت‌های مسلمان باید از دولت‌های خود بخواهند سفرای سوئد در این کشور‌ها را اخراج کرده و خودشان نیز پس از نماز جمعه، تحصن کنند». 

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد هتک حرمت قرآن «همه مسلمانان» را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مردم حق دارند خشم خود را از این اقدام ابراز کنند.

گفتنی است، سلوان مومیکا، فردی که روز عید قربان در مقابل مسجد اصلی استکهلم قرآن کریم را به آتش کشیده بود، امروز نیز مقابل ساختمان سفارت عراق ایستاد و قرآن کریم و پرچم عراق را لگدمال کرد.

در پاسخ به این اقدام، صد‌ها معترض عراقی مقابل سفارت سوئد تجمع کردند و دیوار سفارت را به آتش کشیدند. عراق سفیر سوئد را اخراج کرد و در بیانیه‌ای هم اعلام کرد که بغداد کاردار خود در سوئد را فراخوانده است. سخنگوی سازمان ملل نیز به این اقدام واکنش نشان داده و می‌گوید بی‌احترامی به کتب مقدس «غیرقابل قبول» است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۳:۳۴ ۳۰ تير ۱۴۰۲
خاک بر سر ایران که جرات پاسخ واخراج سفیر را ندارذ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۰ تير ۱۴۰۲
توهین بقران و وحله اول توهین بکلام خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۰ تير ۱۴۰۲
سوئد باید تحریم شود.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۰:۰۰ ۳۰ تير ۱۴۰۲
سلام،

اخراج سفرای سوئد کهر خوب و متناسبی است.
آخرین اخبار