دیدار سفرای کشور‌های اسلامی با گوترش در خصوص هتاکی به قرآن

در پی تکرار هتاکی به قرآن کریم در سوئد، آنتونیو گوترش با هیئتی از سفرای کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در نیویورک دیدار کرد.

بر اساس بیانیه رسمی استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل با هیئتی از سفرای کشور‌های سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد.

به گزارش میدل ایست، این بیانیه می‌افزاید: در این نشست، دبیر کل سازمان ملل تأکید کرد که این سازمان به اجرای کامل مصوبه شورای حقوق بشر درخصوص مبارزه با نفرت پراکنی دینی که موجب تبعیض، خصومت و یا خشونت می‌شود مصمم است.

طبق این بیانیه، گوترش همچنین با جامعه اسلامی در اتفاقات اخیر ابراز همدردی کرده و اقدامات خشونت آمیز و اسلام هراسانه‌ای که منجر به وخامت تنش‌ها و تبعیض و افراط گرایی می‌شود را محکوم کرد.

روز گذشته، «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی تحت تعقیب عراق، در اقدامی تحریک برانگیز با حمایت پلیس سوئد، به یک نسخه قرآن اهانت و پرچم عراق را آتش زد.

در پی این اقدام، موجی از نارضایتی جهان اسلام را درنوردید و کشور‌های اسلامی با انتشار بیانیه‌هایی یا احضار سفیر سوئد اعتراض خود را به این اقدام ابراز کردند.

در همین راستا، نخست وزیر عراق دستور اخراج سفیر سوئد در بغداد و بازگشت کاردار عراق در استکهلم را صادر کرد.

بر اساس بیانیه رسمی صادره از دفتر نخست وزیر عراق، محمد شیاع السودانی به وزارت خارجه این کشور دستور داد که کاردار عراق در استکهلم را به کشور احضار کند و از سفیر سوئد در بغداد بخواهد که خاک عراق را ترک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار