زلنسکی سفیر خود در لندن را برکنار کرد

رئیس جمهور اوکراین سفیر این کشور در لندن را به علت بحث بر سر «طعنه» وزیر دفاع انگلیس برکنار کرد.

تارنمای روزنامه ایوینینگ استاندارد نوشت: پس از آنکه بن والاس (Ben Wallace) وزیر دفاع انگلیس در اعتراض به درخواست‌های فراوان زلنسکی به منظور دریافت جنگ افزار‌های بیشتر واکنش نشان داد و گفت که وی تصور می‌کند انگلیس "شرکت فروش کالای آمازون" است که نیازهایش را برطرف سازد، سیاستمداران و رسانه‌های انگلیس، اوکراین را به قدرناشناسی متهم کردند. دولت انگلیس در جنگ جاری، کاملا از اوکراین علیه روسیه حمایت می‌کند و میلیارد‌ها پوند جنگ افزار به اوکراین داده است.

زلنسکی در واکنش به سخنان وزیر دفاع انگلیس، اتهام قدرناشناسی را رد کرد، اما به گزارش رسانه ها، سفیر این کشور از مواضع دولتش در برابر انگلیس، انتقاد کرد.اما انتقاد او از والاس به برکناری او منجر شد.

وادیم پریستیکو (Vadym Prystaiko) سفیر اوکراین امروز جمعه از کار برکنار شد، اما معلوم نیست آیا از وزارت خارجه اوکراین نیز اخراج شده است یا خیر. سفیر پیشین اوکراین از ژوئیه سال ۲۰۲۰ در لندن فعالیت می‌کرد.

اظهارات بن والاس وزیر دفاع انگلیس سبب اختلاف در هر دو دولت انگلیس و اوکراین شده است.

بن والاس نیز پس از انتقاد از زلنسکی با واکنش سوناک مواجه شد و سوناک بر خلاف نظر وزیر دفاع گفت: اوکراین همواره از کمک‌های پیشتازانه ما قدردانی کرده است و صراحتا اظهارات وزیر دفاعش را رد کرد که از زمان دولت جانسون در این سمت بوده است.

بن والاس نیز چند روز بعد از اظهاراتش که در رسانه‌های جهان از جمله انگلیس بازتاب گسترده‌ای داشت اعلام کرد بزودی از سمتش استعفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار