امام جمعه مشهد:

دشمن به دنبال سرکوب‌ روحانیت پیرو ولایت است

امام جمعه مشهد گفت: دشمنان نظام و انقلاب به دنبال سرکوب کردن روحانیت پشتیبان و پیرو ولایت در کشور هستند.

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی گفت: امروز دشمن با همه قدرت و به هر روشی دست انداخته است تا روحانیت را آن هم روحانیت وابسته و پیرو ولایت را سرکوب و از میدان به در کند.

او با بیان اینکه در صورتی که حوادث تاریخی در حرکت‌های انقلابی مردم ایران برای برادران و خواهران جوان به درستی تبیین نشود، احتمال تحریف این وقایع از سوی دشمن وجود دارد، افزود: قیام ۳۰ تیر سال ۱۳۴۲ از روزهای انقلابی در تاریخ ملت ایران است که انگلیسی ها و جریان استکباری آمریکا تصمیم گرفتند در این حادثه مردم ایران و دولت ملی ایران را ساقط کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در آن روز مرحوم آیت الله کاشانی قیام کرد و مردم به پا خواسته و متدین در بازار تهران و سایر شهرها با ایشان همراه شدند؛ این قیام نقشه انگلیسی ها را نقش بر آب کرد و دولت ملی دکتر مصدق را بر سرکار آورد و اختیارات تام را دولت از مجلس شورای اسلامی وقت گرفت و در نتیجه دربار شاه در انزوای کامل رفت.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه دشمن در ادامه این حرکت کاری کرد که دولت ملی دکتر مصدق از روحانیت جدا شود و اختلافات میان آنان بالا گیرد، بیان کرد: ۳۰ تیرماه دو تجربه را برای ما به ارمغان می آورد که اولین آن نفوذ و قدرت روحانیت در کشور است، به این معنا که روحانیت دارای نفوذ معنوی و آسمانی درمیان مردم است.

او با اشاره به دومین درس قیام ۳۰ تیر ماه ۱۳۴۲ تصیح کرررد: این رویداد هشدار می دهد که در مسوولیت های کشور تا آنجا که پرچم دین در اهتزاز است، شما مسئولان پیروز هستید و خداوند پشتیبان شما است، اما اگر روزی این پرچم در عرصه قدرت شما پایین آمد، نخستین نقطه سقوط و شکست را تجربه می‌کنید.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: ملت ایران برای راه امام حسین(ع) و دین شان جان خود را هم می‌دهند، بنابراین یک عده عناصر لاییک نمی‌توانند مردم ایران را همراه خود ببینند و با شعارهای غیردینی آنان را جذب و همراه نشان دهند.

علم الهدی با بیان اینکه یادآوری عاشورا و حادثه کربلا صرفا کافی برای زنده نگهداشتن این واقعه عظیم نیست، اظهار کرد: هر محرمی که می‌آید عرصه ای برای تک تک ما است که خود را در جریان آزمایش قرار دهیم و در این آزمایش اگر در حد همراهی با امام حسین(ع) و یاران مظلومش نیستیم حداقل باید مراقب باشیم که جزو لشکر عمر بن سعد هم نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار