محدودیتی در صدور مجوز مشاغل سخت و زیان‌آور نداریم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: محدودیتی در صدور مجوز شاغلان حوزه سخت و زیان‌آور نداریم و بر اساس قانون به متقاضیان در کوتاهترین زمان پاسخ خواهیم داد.

بهروز رحیم‌زاده اظهار کرد: شرط بهره‌مندی از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور داشتن ۲۰ سال خدمت بدون شرط و شروط سنی است که افراد شاغل در کار‌های سخت و زیان‌آور می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

او تصریح کرد: سالانه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر در استان اردبیل از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور بهره‌مند می‌شوند که قطعا رأی صادر شده برای این مشاغل نیز بر اساس تعاریف قانونی و شغل‌های تعریف شده در این ردیف خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با همکاری بازرسان تأمین اجتماعی واحد‌های تولیدی و کارگاهی به صورت مستمر مورد رصد و پایش دقیق قرار می‌گیرند تا حق و حقوق جامعه کارگری اعم از قانون کار و تأمین اجتماعی زیر پا گذاشته نشود.

رحیم‌زاده افزود: ما در کنار حمایت از جامعه کارگری و کارفرمایی، در صدور آرا تابع قانون هستیم به طوری که بر اساس مستنداتی که کارگران در صورت شکایت از کارفرمایان ارائه می‌کنند، احکام قانونی و مناسب صادر می‌شود.

او مدت زمان شکایت و رسیدگی به درخواست‌ها را کوتاه و در بستر الکترونیکی در مدت زمان اندک اعلام کرد و ادامه داد: به محض شکایت و ارائه مستندات و دلایل رسیدگی به شکایات جامعه کارگری انجام شده و بر اساس همین مستندات رأی قانونی نیز در کوتاهترین زمان صادر می‌شود.

رحیم‌زاده در مورد مزایای بیمه بیکاری برای شاغلان کنار گذاشته شده در واحد‌های تولیدی و صنعتی نیز خاطرنشان کرد: افراد به مدت ۶ تا ۵۰ ماه می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند که شرط اصلی برای برخورداری از این حق و حقوق اشتغال یک سال با پرداخت بیمه در مجموعه‌های تولیدی و صنعتی است.

او در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هیچ محدودیتی برای صدور آرای چند مرحله‌ای در پرداخت مقرری بیمه بیکاری وجود ندارد و در حال حاضر در استان اردبیل یک‌هزار و ۶۵۰ نفر از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

رحیم‌زاده بیان کرد: در بحث حوادث ناشی از کار نیز قصور و کوتاهی احتمالی از سوی کارفرما یا کارگر با تشخیص پزشک مورد توجه قرار گرفته و پرداختی در قالب کمک هزینه‌ها برای حادثه‌دیدگان انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: برخورد جدی با واحد‌های تولیدی و کارگاهی که اقدام به پوشش بیمه‌ای کارگران خود نکنند، در اولویت برنامه‌ریزی‌ها است و در این زمینه با متخلفان نیز برخورد جدی انجام شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.